مردی به دلیل داشتن 10 بار کووید-19 در یک روز مورد تحقیق قرار گرفت – RT World News

یک نیوزیلندی پس از اینکه ادعا می‌شود در یک روز 10 واکسن کووید-19 دریافت کرده است، تحت بازجویی قرار گرفته است و خود را جعل هویت افراد دیگری کرده است که تمایلی به دریافت واکسن نقدی ندارند.

داستان عجیب واکسیناسیون بیش از حد برای اولین بار توسط وب سایت خبری Stuff در روز جمعه گزارش شد.

گمان می رود مرد ناشناس در یک روز به چندین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و تا 10 واکسن دریافت کرده است. گفته می‌شود افرادی که می‌خواستند واکسن کووید-19 را در کارنامه خود داشته باشند – اما تمایلی به ضربه زدن به او نداشتند، به او دستمزد می‌دادند. در نیوزیلند، مردم هنگام دریافت واکسن نیازی به ارائه مدرک شناسایی ندارند، که این طرح جسورانه را تسهیل می کند.

ادامه مطلب


افشا شد: گذرنامه‌های واکسن بریتانیا به قیمت 220 پوند به فروش می‌رسند... چگونه مجرمان از محدودیت‌های سخت‌تر پول نقد می‌کنند

این حادثه توسط وزارت بهداشت این کشور تأیید شد و آسترید کورنیف، مدیر گروه برنامه واکسن و ایمن سازی کووید-19، مقامات را تأیید کرد. “آگاه از موضوع.” با این حال، این مقام رسمی فاش نکرد که کلاهبرداری ادعا شده دقیقاً کجا رخ داده است.

«ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم. ما نسبت به این وضعیت بسیار نگران هستیم و در حال همکاری با سازمان های مربوطه هستیم. کورنیف به Stuff گفت. “اگر کسی را می شناسید که دوزهای واکسن بیشتری نسبت به توصیه شده داشته است، باید در اسرع وقت به دنبال مشاوره بالینی باشید.”

کارشناسان واکسن و ایمونولوژیست ها برای محکوم کردن این مرد مبتکر عجله کردند و هشدار دادند که چنین کلاهبرداری هایی می تواند به طور بالقوه برای کسانی که آنها را انجام می دهند مضر باشد. هلن پتوسیس هریس، واکسین شناس و دانشیار دانشگاه اوکلند، چنین رفتارهایی را به باد انتقاد گرفت. “به طرز باورنکردنی خودخواه.”

ما می دانیم که به اشتباه به مردم پنج دوز کامل در یک ویال به جای رقیق شدن داده شده است، می دانیم که این اتفاق در خارج از کشور افتاده است و می دانیم که با سایر واکسن ها اشتباهاتی رخ داده است و هیچ مشکل طولانی مدتی وجود نداشته است. او به NZ Herald گفت.

این طرح به شرح زیر بود “احمقانه و خطرناک” هم برای مرد و هم برای کسانی که به او پول می دادند تا عکس ها را بگیرد، توسط گراهام لو گروس، مدیر موسسه مالاگان. در حالی که بعید بود که او بر اثر دریافت 10 گلوله در یک روز بمیرد، مطمئناً او یک “بازوی واقعا دردناک” ایمونولوژیست گفت: از همه جراحات. او افزود، علاوه بر این، بیش از دوز توصیه شده ممکن است باعث شود که واکسن به جای ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی تر، کارایی نداشته باشد.