مردی از کارشناسان ناسا در مورد بیت کوین های از دست رفته کمک می خواهد – RT World News

یک برنامه نویس بریتانیایی هشت سال است که به شدت تلاش می کند تا هارد دیسک قدیمی خود را که حاوی رمز عبور یک کیف پول دیجیتالی است بازیابی کند. او اکنون در حال مذاکره با شرکتی است که به ناسا در بازیابی اطلاعات یک شاتل فضایی منفجر شده کمک کرده است.

جیمز هاولز از ولز جنوبی بیت کوین را در زمانی استخراج می کرد که تقریباً هیچ هزینه ای نداشت و این ارز دیجیتال تنها در محافل باریک فناوری شناخته شده بود. او توانست حدود 7500 بیت کوین جمع کند که اکنون بیش از 350 میلیون دلار ارزش دارد.

یک کلید خصوصی رمزنگاری ویژه برای دسترسی به بیت کوین روی یک هارد دیسک نگهداری می شد که به طور تصادفی در محل دفن زباله Docksway در نزدیکی نیوپورت، ولز، در سال 2013 پرتاب شد. مرد فکر می کرد دستگاه رایانه قدیمی او حاوی چیزی جز زباله نیست.

ادامه مطلب


خزانه

او با درک اشتباهی که برایش گران تمام شد، سعی کرده است تا از طریق انبوه زباله ها را بکاود، اما بی فایده است. او با تخمین اینکه هارد دیسک او جایی در فضایی به مساحت 200 متر مربع و در عمق 15 متری زیر همه سطل زباله است، حتی به شورای محلی که مسئول سایت بود، یک چهارم ثروت یافت شده را پیشنهاد داد. هاولز همچنین یک صندوق بازیابی بیت کوین ایجاد کرد و به دنبال هر گونه کمکی در جستجوی گنج کثیف خود بود.

رسانه های بریتانیایی گزارش می دهند که یک شرکت بازیابی اطلاعات که قبلاً توسط ناسا استخدام شده بود، اکنون مشتاق کمک به هاولز است. Ontrack، شرکتی از مینیاپولیس، در سال 2003 موفق شد هارد دیسک را از شاتل فضایی کلمبیا که سقوط کرده بود، بازیابی کند، علیرغم اینکه دستگاه ماه ها پس از حادثه پیدا شد.

“آنها توانستند پس از انفجار یک شاتل بهبود یابند و به نظر نمی رسد فکر کنند که بودن در محل دفن زباله مشکل ساز خواهد شد.” هاولز این هفته به سان گفت.

با این حال، این مرد هنوز هیچ مجوز رسمی برای حفاری محل دفن زباله ندارد، زیرا شورا نگران است که حفاری پرهزینه نتیجه ای نداشته باشد، اما ممکن است “تأثیر زیست محیطی بسیار زیادی بر مناطق اطراف دارد.”

بر اساس تحلیل‌های تجربی مختلف از بلاک چین که در آن تمام تراکنش‌های بیت‌کوین ثبت می‌شود، بیت‌کوین‌های احتکار شده به ارزش میلیاردها دلار در طول سال‌ها برای همیشه از دست رفته‌اند. در سال 2018، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis تخمین زد که رمزهای عبور کیف پول های ارزهای دیجیتال حاوی 2.78 میلیون تا 3.79 میلیون بیت کوین هرگز بازیابی نمی شوند.