مردان مسلح مقر دولت طرابلس را محاصره کردند – اخبار RT World

مردان مسلح به شدت دفاتر دولت لیبی در طرابلس را محاصره کرده اند، در حالی که یک شبه نظامی تهدید کرده است که انتخابات ریاست جمهوری آتی را که سازمان ملل آن را کلیدی برای صلح در این کشور تقسیم شده آفریقایی می داند، لغو خواهد کرد.

عکس‌ها و ویدئوها از طرابلس در ساعات اولیه روز چهارشنبه، مردان مسلح و خودروهای جنگی را در خارج از دفاتر عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی (GNU) نشان می‌دهد و گزارش‌هایی از شبه‌نظامیان در خارج از دفتر محمد رئیس شورای ریاست‌جمهوری وجود دارد. المنفی.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دبیبه عبدالباسط مروان را از سمت فرماندهی منطقه نظامی طرابلس برکنار کرد.

به گزارش روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا، دو رهبر دیگر شبه نظامیان – عبدالغنی الکیکلی از غنیوا و مصطفی ابراهیم گدور از نواسی – برای اعتراض به این تصمیم به کاخ المنفی رفتند.

به گزارش العربیه، یکی دیگر از شبه نظامیان، تیپ الصمود، اعلام کرده است که تمام نهادهای دولتی در طرابلس بسته شده و انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد. صلاح بادی، رهبر الصمود، به دلیل مخالفت با دولت وفاق ملی مورد حمایت سازمان ملل از سوی آمریکا و سازمان ملل تحریم شده است.


مانع از ورود پسر قذافی در انتخابات لیبی شد

این رای که برای 24 دسامبر برنامه ریزی شده بود، قبلاً با بحث و جدل همراه بوده است. بنا به گزارش ها، دبیبه قول داده است که برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد تا به مقام نخست وزیری برسد و در آستانه انتخابات نیز طبق قوانین از سمت خود کناره گیری نکرده است.

ژنرال خلیفه حفتر که فرماندهی رقیب ارتش ملی لیبی در طبرق را برعهده دارد، متهم شده است که شهروند ایالات متحده است و بنابراین واجد شرایط نیست – که او آن را رد کرد. کمیسیون انتخابات ماه گذشته نیز سعی کرد سیف الاسلام قذافی را رد صلاحیت کند، اما بعداً این تصمیم را تغییر داد.

معمر قذافی، پدر سیف، بیش از 40 سال رهبری لیبی را بر عهده داشت، قبل از اینکه در جریان شورش سال 2011 با حمایت قدرت های ناتو سرنگون و به قتل رسید. این امر لیبی را وارد جنگ داخلی کرد که از آن زمان تاکنون ادامه دارد. یان کوبیش، فرستاده سازمان ملل در لیبی در ماه سپتامبر هشدار داده بود که عدم برگزاری انتخابات منجر به تشدید درگیری خواهد شد، اما از آن زمان بدون هیچ توضیحی از سمت خود استعفا داده و تا زمان تعیین جایگزین در این سمت باقی می ماند.