مراکش به دلیل Omicron ترافیک هوایی را به حالت تعلیق درآورد – اخبار RT World

مراکش همه پروازهای مسافری “مستقیم” را به دلیل نوع جدید ویروس کرونا، Omicron، تعلیق کرده است. این اقدام از دوشنبه اجرایی می شود و حداقل برای دو هفته اجرا می شود.

این کشور آفریقای شمالی روز یکشنبه ممنوعیت ترافیک هوایی ورودی را اعلام کرد. با استناد به “گسترش سریع” از سویه Omicron در اروپا و آفریقا، مقامات این کشور تعلیق کردند تمام پروازهای مستقیم برای یک دوره دو هفته ای

ادامه مطلب


موارد Omicron در ورود اتحادیه اروپا از آفریقا تایید شد

حرکت است به “حفظ دستاوردهای مراکش در مبارزه با بیماری همه گیر و محافظت از شهروندان” وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اعلام کرد. این اقدام به طور مداوم توسط کارشناسان مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت و نشان می دهد که این ممنوعیت ممکن است کوتاه شود یا بیشتر تمدید شود.

این دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که مراکش پروازها از تعدادی از کشورهای جنوب آفریقا را ممنوع کرد، که گمان می‌رود کانون این نوع جدید باشد. محدودیت‌های مشابهی توسط کشورهای دیگر در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، و همچنین تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا اعمال شده است.

نوع جدید، که توسط سازمان بهداشت جهانی با نام “Omicron” تعیین شده است، برای اولین بار در اوایل ماه جاری در بوتسوانا شناسایی شد و در حال حاضر به چندین کشور اتحادیه اروپا، اسرائیل، هنگ کنگ و بریتانیا گسترش یافته است. چندین کشور دیگر در حال بررسی عفونت های مشکوک هستند.

در حالی که اطلاعات کمی در مورد سویه جدید و خواص بالقوه آن وجود دارد، به نظر می رسد که به شدت جهش یافته است، کارشناسان معتقدند که به خوبی برای تعامل با سلول های انسانی سازگار شده است و می ترسند که ممکن است به ایمنی ارائه شده توسط واکسن های موجود نفوذ کند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید