مدیرعامل: فایزر از قبل روی واکسن کووید-19 کار می کند که Omicron را هدف قرار می دهد

مدیر عامل شرکت فایزر در حال حاضر روی واکسن کووید با هدف قرار دادن Omicron کار می کند

مدیر اجرایی گفت واکسن فعلی بر علیه دلتا “بسیار موثر” است. (فایل)

نیویورک:

آلبرت بورلا، مدیرعامل این داروساز آمریکایی، روز دوشنبه گفت، فایزر قبلاً کار روی نسخه ای از واکسن کووید-19 خود را آغاز کرده است که به طور خاص نوع “Omicron” را هدف قرار می دهد، در صورتی که تلقیح فعلی علیه سویه جدید موثر نباشد.

بورلا به CNBC گفت که شرکت او روز جمعه آزمایش واکسن فعلی را علیه نوع “Omicron” آغاز کرد که اولین بار در آفریقای جنوبی گزارش شد و نگرانی‌ها از موج جهانی عفونت‌های Covid-19 را برانگیخت.

بورلا گفت: “من فکر نمی کنم نتیجه این باشد که واکسن ها محافظت نمی کنند.”

بورلا گفت، اما آزمایش می‌تواند نشان دهد که واکسن‌های موجود “کمتر محافظت می‌کنند”، به این معنی که “ما نیاز به ایجاد واکسن جدیدی داریم.”

او گفت: “روز جمعه ما اولین الگوی DNA خود را ساختیم که اولین عطف احتمالی در روند توسعه یک واکسن جدید است.”

بورلا این وضعیت را به سناریوی اوایل سال جاری تشبیه کرد، زمانی که فایزر و شریک آلمانی آن BioNTech واکسنی را در 95 روز توسعه دادند، زیرا نگرانی‌هایی وجود داشت که فرمول قبلی علیه دلتا کار نمی‌کند، اگرچه در نهایت از آن نسخه استفاده نشد.

مدیر اجرایی گفت واکسن فعلی علیه دلتا “بسیار موثر” است و افزود که شرکت‌ها انتظار دارند در سال 2022 چهار میلیارد دوز واکسن تولید کنند.

روز دوشنبه، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که نوع جدید “Omicron” کووید-19 خطر “بسیار بالا” در سطح جهانی دارد.

بورلا گفت که او همچنین “بسیار مطمئن است” که قرص ضد ویروسی فایزر که اخیراً رونمایی شده است به عنوان درمانی برای عفونت های ناشی از جهش ها از جمله “Omicron” عمل می کند.

در میان بیماران تازه آلوده و پرخطر که در عرض سه روز پس از شروع علائم تحت درمان قرار گرفتند، نشان داده شده است که قرص فایزر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را تا 90 درصد کاهش می دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)