مدرنا می گوید واکسن جدید برای Omicron ممکن است در اوایل سال 2022 آماده شود

مدرنا می گوید واکسن جدید برای Omicron ممکن است در اوایل سال 2022 آماده شود

مدرنا گفت که به سرعت در حال کار برای آزمایش واکسن فعلی علیه نوع omicron است

پل برتون، مدیر ارشد پزشکی Moderna Inc. گفت که او مشکوک است که نوع جدید کروناویروس omicron ممکن است از واکسن های فعلی فرار کند، و اگر چنین باشد، واکسن فرموله شده می تواند در اوایل سال جدید در دسترس باشد.

برتون یکشنبه در برنامه «اندرو مار شو» بی‌بی‌سی گفت: «ما باید در مورد توانایی واکسن فعلی برای محافظت در چند هفته آینده بدانیم.

او گفت: «اگر مجبور باشیم واکسنی کاملاً جدید بسازیم، فکر می‌کنم اوایل سال 2022 باشد تا اینکه واقعاً در مقادیر زیاد در دسترس قرار گیرد. او گفت: “نکته قابل توجه در مورد واکسن های mRNA، پلت فرم مدرنا، این است که ما می توانیم بسیار سریع حرکت کنیم.”

شرکت بیوتکنولوژی مستقر در کمبریج، ماساچوست، “صدها” کارمند را در اوایل روز پنجشنبه، روز شکرگزاری در ایالات متحده، پس از انتشار اخبار مربوط به نوع omicron بسیج کرد.

به گفته برتون، بسته به مدت زمانی که یک فرد واکسینه شده است، محافظت همچنان باید وجود داشته باشد، و در حال حاضر بهترین توصیه این است که یکی از واکسن‌های فعلی کووید-19 را مصرف کند.

او گفت: “اگر مردم روی حصار هستند و شما واکسینه نشده اید، واکسینه شوید.” این یک ویروس به ظاهر خطرناک است، اما من فکر می‌کنم که اکنون ابزارهای زیادی برای مبارزه با آن در تسلیحات خود داریم.»

ظهور سویه Omicron باعث شده است که کشورها عجله کنند تا سفر از جنوب آفریقا را محدود کنند. ترس از اینکه می تواند موج زمستانی کووید در نیمکره شمالی را تشدید کند و بهبود اقتصاد جهانی را تضعیف کند، موجی از ریسک گریزی را در بازارهای جهانی در روز جمعه ایجاد کرد که روز یکشنبه با بازگشایی خاورمیانه برای هفته ادامه یافت.

Moderna در انتشاری در روز جمعه گفت که به سرعت در حال کار برای آزمایش واکسن فعلی علیه نوع omicron و مطالعه دو نامزد تقویت کننده است.

این شرکت گفت: «از اوایل سال 2021، مدرنا یک استراتژی جامع برای پیش‌بینی انواع نگرانی‌های جدید ارائه کرده است. این شرکت بارها و بارها توانایی پیشبرد نامزدهای جدید به آزمایشات بالینی را در 60 تا 90 روز نشان داده است.