محققان ژاپنی از سلول های شترمرغ برای ساخت ماسک های درخشان تشخیص کووید استفاده می کنند

محققان ژاپنی از سلول های شترمرغ برای ساخت ماسک های درخشان تشخیص کووید استفاده می کنند

فیلترهای استفاده شده توسط افراد آلوده به کووید در اطراف نواحی بینی و دهان می درخشید. (فایل)

توکیو:

محققان ژاپنی ماسک‌هایی ابداع کرده‌اند که از آنتی‌بادی‌های شترمرغ برای شناسایی COVID-19 با درخشش در زیر نور ماوراء بنفش استفاده می‌کنند.

آنها در بیانیه ای مطبوعاتی گفتند که کشف یاسوهیرو تسوکاموتو و تیمش در دانشگاه استانی کیوتو در غرب ژاپن می تواند آزمایش کم هزینه ویروس را در خانه فراهم کند.

دانشمندان کار خود را با ایجاد یک فیلتر ماسک پوشانده شده با آنتی بادی های شترمرغ که ویروس کرونای جدید را هدف قرار می دهد، شروع کردند، بر اساس تحقیقات قبلی که نشان می داد پرندگان مقاومت بالایی در برابر بیماری دارند.

در یک مطالعه کوچک، آزمودنی‌ها این ماسک‌ها را پوشیدند و پس از هشت ساعت، فیلترها برداشته شدند و با یک ماده شیمیایی اسپری شدند که در صورت وجود ویروس در زیر نور ماوراء بنفش می‌درخشد. فیلترهای استفاده شده توسط افراد آلوده به کووید-19 در اطراف نواحی بینی و دهان می درخشید.

این تیم امیدوار است که این ماسک ها را بیشتر توسعه دهند تا در صورت شناسایی ویروس، به طور خودکار و بدون نور خاصی بدرخشند.

تسوکاموتو، استاد دامپزشکی و رئیس دانشگاه، سال ها بر روی شترمرغ ها مطالعه کرده است و به دنبال راه هایی برای تطبیق قدرت ایمنی آنها برای مبارزه با آنفولانزای پرندگان، آلرژی و سایر بیماری ها است.

سوکاموتو به خبرگزاری کیودو گفت که مثبت بودن خود را برای COVID-19 پس از پوشیدن یکی از ماسک‌های مخصوص کشف کرد و متوجه شد که هنگام بررسی می درخشد. تشخیص پس از آزمایش استاندارد تایید شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)