محدودیت 9 ماهه اعتبار واکسن کووید برای سفر به اروپا در قوانین جدید

محدودیت 9 ماهه اعتبار واکسن کووید برای سفر به اروپا در قوانین جدید

کشورهای سراسر اتحادیه اروپا برای مقابله با موج چهارم این همه گیری تلاش می کنند. (فایل)

اتحادیه اروپا محدودیت زمانی 9 ماهه را برای اعتبار واکسیناسیون کووید-19 برای سفر به داخل و داخل بلوک توصیه می کند و همچنین پیشنهاد می کند مسافران واکسینه شده را در اولویت قرار دهند.

بر اساس سندی که بلومبرگ مشاهده کرده است، کمیسیون اروپا پیشنهاد می کند که کشورهای عضو باید به استقبال از همه مسافرانی که با شات های مورد تایید این بلوک تلقیح شده اند، ادامه دهند. همچنین از کشورها خواسته شده است که از 10 ژانویه به روی همه کسانی که از واکسن های تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی استفاده کرده اند بازگشایی شوند.

کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا، دیدیه ریندرز، روز پنجشنبه یک چارچوب جدید سفرهای داخلی اتحادیه اروپا را اعلام کرد که بیشتر بر اساس وضعیت واکسیناسیون یا بهبودی افراد است تا پرونده‌های موجود در کشورهایی که از آنجا آمده‌اند. اعلامیه جداگانه ای در مورد قوانین سفر خارجی برای اواخر پنجشنبه برنامه ریزی شده است.

به‌روزرسانی‌های پیشنهادی، محدودیت زمانی جدیدی را برای اعتبار تلقیح‌های کووید معرفی می‌کنند و روشن می‌سازند که تقویت‌کننده‌ها بیش از دوره 9 ماهه مورد نیاز خواهند بود. اما اتحادیه اروپا اعلام کرد که آماده پیشنهاد یک دوره اعتبار برای گواهینامه های صادر شده بر اساس شوت های تقویت کننده نیست.

ریندرز گفت که کمیسیون همچنین پیشنهاد می کند قوانین خود را در مورد گواهی دیجیتال اتحادیه اروپا پس از تابستان آینده تمدید کند.

دولت‌های اتحادیه اروپا بر این اتحادیه فشار می‌آورند تا تفاوت‌های موجود در قوانین را هموار کند تا پس از اینکه دولت‌ها رویکردهای متضادی را در مورد مدت زمان ماندگاری واکسیناسیون و نحوه مدیریت واکسن‌های تقویت‌کننده به کار گرفتند، از توانایی سفر محافظت کنند. این کمیسیون توصیه هایی را ارائه می دهد که می تواند توسط کشورهای عضو اجرا شود.

سهام خطوط هوایی اروپایی افزایش یافت و کاهش 8.2 درصدی شاخص خطوط هوایی بلومبرگ EMEA در نوامبر را تا چهارشنبه جبران کرد. Ryanair Holdings Plc، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا، 1.1 درصد رشد کرد، در حالی که رقیب بریتانیایی EasyJet Plc، حامل پرچم فرانسه-هلند، Air France-KLM و Deutsche Lufthansa AG نیز بالاتر معامله کردند.

کشورهای سراسر اتحادیه اروپا در حال تلاش برای مقابله با موج چهارم همه گیری با درجات مختلفی از محدودیت ها، در پس زمینه نرخ نابرابر واکسیناسیون هستند. آلمان در حال بررسی واکسیناسیون اجباری برای برخی از گروه‌های آسیب‌پذیر است، ایتالیا محدودیت‌هایی را برای افراد واکسینه نشده وضع کرده است، و دانمارک نیز در حال بررسی اجباری پوشاندن ماسک در وسایل نقلیه عمومی است. اتریش سفرهای تفریحی را به عنوان بخشی از یک قرنطینه سه هفته ای محدود کرده است.

از آنجایی که تعداد موارد در سراسر اروپا همچنان در حال افزایش است، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای لغو لیست سفید کشورهایی است که همه مسافران از آنجا بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون مجاز هستند، از اول مارس. از آن تاریخ به بعد، مسافران واکسینه شده و بهبودیافته با گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا یا یک پاس معادل آن می تواند وارد این بلوک شود.

قوانین بازنگری شده همچنین به کودکان 6 تا 17 ساله ای که قبل از حرکت آزمایش PCR منفی داده اند، حتی اگر واکسینه نشده باشند، اجازه سفر به اتحادیه اروپا را می دهد. کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است پس از ورود، قرنطینه یا خود انزوا به آزمایش‌های اضافی نیاز داشته باشند. اکنون پیشنهادات برای تصویب به کشورهای عضو می‌رود.

تست PCR

به عنوان یک حفاظت اضافی، اثبات منفی بودن آزمایش PCR برای همه مسافرانی که با واکسن مورد تایید WHO که توسط تنظیم کننده دارویی اروپا تایید نشده است واکسینه شده اند، و برای مسافران بهبودیافته، طبق پیشنهادات مورد نیاز است.

طبق آنچه کمیسیون «رویکرد کارآمد» می‌خواند، از اول مارس، اتحادیه اروپا سفر را کاملاً به وضعیت مسافر و نه به کشور مبدا وابسته می‌کند – کشورهای عضو باید فقط به مسافران واکسینه شده، بهبودیافته یا ضروری اجازه ورود بدهند. چارچوب زمانی مارس با هدف دادن زمان به کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای افزایش بیشتر نرخ واکسیناسیون است.

برخی از آستانه‌های فعلی برای گنجاندن کشورهایی در فهرستی که سفرهای غیرضروری از آنها مجاز است، اصلاح می‌شوند.

کشورهای بیشتری می توانند به لطف افزایش اندک در آستانه نرخ 14 روزه تجمعی اعلان موارد کووید، از 75 به 100 مورد در هر 100000 نفر واجد شرایط شوند. این تغییرات همچنین شامل افزایش نرخ تست هفتگی از 300 به 600 تست در هر 100000 نفر می شود.

سقوط پروازها

صنعت سفر به دقت برنامه های این بلوک را زیر نظر دارد.

پس از افزایش ظرفیت از ژوئن تا اکتبر، خطوط هوایی اروپایی شروع به عقب نشینی کرده اند. بر اساس داده‌های ردیاب پرواز OAG، تعداد صندلی‌هایی که در این هفته در پروازهای اتریش ارائه می‌شوند، 39 درصد کمتر از سطح سال 2019 است که از ابتدای نوامبر 3 درصد کاهش داشته است. کاهش مشابهی در فرانسه و آلمان رخ داده است.

مایکل اولری، مدیرعامل رایان ایر، این هفته در مصاحبه ای گفت: این عقب نشینی احتمالاً تا کریسمس ادامه خواهد داشت و می تواند بر برنامه ریزی تعطیلات تابستان 2022 که معمولاً در اواخر سال انجام می شود تأثیر بگذارد.

وی گفت: «این امری اجتناب‌ناپذیر است که اعتماد را از هم‌اکنون تا کریسمس تضعیف کنیم و این امر کریسمس را مختل می‌کند و همچنین باعث ناراحتی مردم بین کریسمس و سال نو می‌شود، زمانی که معمولاً تعطیلات تابستانی خود را رزرو می‌کنند. عالی پیش میره.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)