محافظ سابق ماکرون بازداشت شد – گزارش ها – اخبار RT World

الکساندر بنالا، محافظ سابق رئیس جمهور فرانسه، به اتهام ارتباط با یک قرارداد امنیتی با یک الیگارشی روسی که توسط یکی از همکارانش امضا شده بود، در بازداشت قرار گرفت.

بنا به گزارش رسانه های فرانسوی، بنالا و همسرش روز سه شنبه به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد قراردادهای امنیتی با یک تاجر میلیاردر روسی به مظنون فساد بازداشت شدند.

منابع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند که بنالا توسط پلیس مبارزه با فساد به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد معاملات شریک سابق وی، وینسنت کریس، بازداشت شد.

ادامه مطلب


دستیار سابق امنیتی ماکرون به دلیل حمله به معترضان به 3 سال زندان محکوم شد

پلیس سابق کریس، که عملیات امنیتی En Marche رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون را اداره می کرد! حزب، همچنین قرارداد امنیتی با اسکندر مخمودوف، الیگارش روسی امضا کرد. کریس اصرار دارد که این قرارداد شامل تامین امنیت مخمودوف و فرزندانش در فرانسه و موناکو می شود.

بنالا در مصاحبه با یک کمیته پارلمانی در سال 2018، هرگونه ارتباطی با این قرارداد را رد کرد.

بازرسان فرانسوی اکنون در حال بررسی پولشویی و فساد احتمالی مرتبط با این قرارداد و همچنین هر نقشی که بنالا ممکن است در آن داشته باشد، هستند.

به گزارش رسانه های فرانسوی، مقامات در حال بررسی هستند که آیا بنلا از موقعیت خود در کاخ الیزه برای تضمین قرارداد با مخمودوف استفاده کرده است یا خیر.

Mediapart، یک وب سایت تحقیقاتی فرانسوی، در دسامبر 2019 ادعا کرد که ارزش قرارداد مخمودوف 294000 یورو (333000 دلار) است.

بنالا، 30 ساله که سابقاً به کلوپ شبانه مشغول بود، تا حدودی باعث شرمساری دولت مکرون شده است، زیرا در سال جاری به دلیل حمله به دو تظاهرکننده جوان در جریان تظاهرات ضد سرمایه داری در سال 2018 مجرم شناخته شد.