محافظه کاران در انتخابات پارلمانی یونان از اکثریت مطلق برخوردار نیستند – RT World News

حزب محافظه کار حاکم دموکراسی نوین روز یکشنبه در انتخابات پارلمانی یونان به پیروزی قاطع رسید، اما نتوانست اکثریت مطلقی را که برای تشکیل دولت لازم است به دست آورد.

با بیش از 96 درصد شمارش آرا، دموکراسی نو (ND) نخست وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس با 40.79 درصد پیشتاز است. حزب چپ گرای سیریزا با 20.06 درصد عقب است. به گزارش روزنامه کاتیمرینی، این کشور از سال 1974 تاکنون شاهد پیروزی 20 امتیازی در انتخابات پارلمانی نبوده است.

علیرغم عملکرد چشمگیر، ND نتوانست اکثریت مورد نیاز را در پارلمان 300 کرسی یونان به دست آورد، که به این معنی است که نمی تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد. میتسوتاکیس نشان داده است که به جای جستجوی یک شریک ائتلافی، به دنبال انتخابات دوم است. به گفته رسانه های یونانی، در صورت اعلام، رأی دوم احتمالا در اواخر ژوئن یا اوایل جولای برگزار می شود.

“من تمام رویه های قانون اساسی را دنبال می کنم، اما [maintain] نظر قطعی من مبنی بر اینکه ریاضیات نمایندگی تناسبی شبیه تجارت اسب بخاری حزبی است و منجر به بن بست می شود. میتسوتاکیس عصر یکشنبه گفت. او تاکید کرد که “زلزله سیاسی که امروز رخ داد” خواستار محافظه کاران است “سرعت بخشیدن به روند” برای تثبیت پیروزی خود


رکورد عبور مهاجران از مدیترانه

الکسیس سیپراس، رهبر سیریزا، که بین سال‌های 2015 تا 2019 نخست‌وزیر بود، اعتراف کرد که نتایج انتخابات “به طور استثنایی منفی” برای حزب خود، اما اضافه کرد که چرخه انتخابات هنوز به پایان نرسیده است. وی همچنین گفت که احتمال برگزاری انتخابات جدید وجود دارد.

کمپین تحت سلطه اقتصاد و هزینه های رو به رشد زندگی و همچنین رسوایی های سیاسی متعددی قرار داشت.

در ژانویه، کابینه میتسوتاکیس از رای عدم اعتمادی که توسط مخالفان پس از متهم شدن دولت به جاسوسی از مخالفان سیاسی ارائه شد، جان سالم به در برد. یک ماه بعد، نزدیک به 60 نفر در یک برخورد قطار در مرکز یونان جان باختند. این فاجعه باعث انتقاد بیشتر از دولت شد و منجر به استعفای وزیر حمل و نقل شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: