مجموعه جدیدی از اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده فاش شد – NYT – اخبار جهانی RT

پنتاگون و وزارت دادگستری می گویند که در حال تحقیق در مورد افشای غیرمجاز ادعایی هستند

نیویورک تایمز گزارش داد که پس از افشای بزرگ دیگری، ده ها پرونده محرمانه امنیت ملی ایالات متحده در فضای مجازی ظاهر شد و اشاره کرد که اسناد جدید شامل “حساس” مطالب مربوط به اوکراین، چین، خاورمیانه و تروریسم.

این نقض فقط یک روز پس از دیگری رخ می دهد “فوق سری” مقالاتی که نشان‌دهنده طرح‌های جنگی آمریکا و ناتو در اوکراین بود در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

این مجموعه جدید از اسناد روز جمعه بعد از ظهر در توییتر و سایر پلتفرم‌ها مشاهده شد که یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا آن را “کابوس” به گفته NYT برای سرویس های امنیتی غربی. در حالی که دامنه کامل نشت هنوز مشخص نشده است و صحت پرونده ها تأیید نشده است، این رسانه پیشنهاد می کند که آخرین نقض ممکن است شامل شود “بیش از 100 سند” در مجموع.

مشابه با افشای محرمانه دیگری که اولین بار در روز پنجشنبه گزارش شد، برخی از پرونده ها جزئیات اطلاعاتی مربوط به درگیری در اوکراین را نشان می دهند. یکی “فوق سری” این سند ارزیابی ایالات متحده از وضعیت شهر آرتیوموفسک (معروف به باخموت در اوکراین) را نشان می‌دهد که پس از ماه‌ها درگیری تلخ عمدتاً تحت کنترل مسکو درآمده است.


افشای برنامه جنگی

با این حال، نشت جدید به اوکراین ختم نمی شود و موضوعات مختلف دیگری از جمله را پوشش می دهد اسلایدهای توجیهی حساس در مورد چین، تئاتر نظامی هند و اقیانوسیه، خاورمیانه و تروریسم. نیویورک تایمز اضافه کرد و اظهار داشت که به نظر می رسد ابعاد این نقض کاخ سفید را گرفتار کرده است “بی حوصله.”

پنتاگون روز پنجشنبه گفت که این موضوع را بررسی خواهد کرد، در حالی که وزارت دادگستری بعداً تحقیقات جداگانه خود را اعلام کرد. این سازمان گفته است که در ارتباط با مقامات نظامی بوده است، اما هیچ یک از جزئیات بیشتر به اشتراک گذاشته نشده است.

پس از افشای اطلاعات اولیه در اوایل این هفته، مقامات گفتند که در حال تلاش برای حذف مطالب از اینترنت هستند، اگرچه به نظر می رسد این تلاش ها تاکنون ناموفق بوده است، زیرا بسیاری از اسناد همچنان در رسانه های اجتماعی قابل دسترسی هستند.

به گفته یکی از مقامات ناشناس به نقل از NYT، تعیین منبع نقض با “تشخیص اینکه کدام مقامات به آنها دسترسی داشته اند.” کارمندان چندین آژانس امنیت ملی الف “هجوم بردن” برای یافتن فاش کننده، ابراز نگرانی می کند که افشای این هفته به یک موضوع تبدیل شود “چکه مداوم اطلاعات طبقه بندی شده” به صورت آنلاین منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:
کرملین به افشای طرح جنگی “مخفی” ناتو پاسخ داد

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: