مجمع عمومی سازمان ملل به اتحاد بین المللی خورشیدی وضعیت ناظر اعطا کرد

مجمع عمومی سازمان ملل به اتحاد بین المللی خورشیدی وضعیت ناظر اعطا کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد وضعیت ناظر را به اتحاد بین المللی خورشیدی اعطا کرده است

سازمان ملل:

مجمع عمومی سازمان ملل متحد وضعیت ناظر را به اتحاد بین‌المللی خورشیدی (ISA) اعطا کرده است، تصمیمی تاریخی که به گفته هند به ایجاد همکاری مشخص بین اتحاد و سازمان ملل کمک می‌کند که به نفع رشد و توسعه انرژی جهانی باشد.

ISA به عنوان تلاش مشترک هند و فرانسه برای بسیج تلاش ها علیه تغییرات آب و هوایی از طریق استقرار راه حل های انرژی خورشیدی در نظر گرفته شد. این توسط رهبران دو کشور در بیست و یکمین کنفرانس اعضای (COP21) کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی (UNFCCC) که در پاریس در سال 2015 برگزار شد، ارائه شد.

“من از طرف هند و فرانسه صحبت می کنم. از این فرصت استفاده می کنم تا از تمام اعضای سازمان ملل به دلیل تصویب قطعنامه اعطای وضعیت ناظر به اتحاد بین المللی خورشیدی (ISA) تشکر کنم. من به ویژه خوشحالم که چنین تصمیم تاریخی گرفته شده است. نماینده دائم هند در سازمان ملل، تی‌اس تیرومورتی، نماینده دائم هند در سازمان ملل، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: مجمع عمومی سازمان ملل تحت رهبری شما (عبدالله شهید، رئیس سازمان ملل متحد)، تحت ریاست امید.

“تبریک!!! امروز مجمع عمومی بر اساس گزارش کمیته ششم قطعنامه 76/123 را تصویب کرد و به اتفاق آرا تصمیم گرفت از اتحاد بین المللی خورشیدی برای شرکت در جلسات و کار مجمع عمومی به عنوان “ناظر” دعوت کند. عبدالله شهید، رئیس UNGA در توییتی نوشت:

هیئت دائمی هند در سازمان ملل در توییتر نوشت: “اتحاد بین المللی خورشیدی @isolaralliance توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا به عنوان ناظر اعطا شد. از همه کشورهای عضو برای حمایت آنها از این ابتکار مهم تشکر می کنیم.”

در یک بازه زمانی کوتاه شش ساله، ISA به نمونه‌ای تبدیل شده است که چگونه می‌توان اقدامات مثبت آب و هوایی جهانی را از طریق مشارکت انجام داد. آقای تیرومورتی گفت که ISA یک پلت فرم اختصاصی برای همکاری بین دولت ها، سازمان های چندجانبه، صنعت و سایر ذینفعان برای کمک به دستیابی به یک هدف مشترک فراهم می کند.

وی گفت: افزایش استفاده و کیفیت انرژی خورشیدی برای رفع نیازهای انرژی به روشی ایمن، راحت، مقرون به صرفه، عادلانه و پایدار باعث افزایش امنیت انرژی و توسعه پایدار و بهبود دسترسی به انرژی در کشورهای در حال توسعه عضو می‌شود.

اعطای وضعیت ناظر به ISA در مجمع عمومی به ارائه همکاری منظم و کاملاً تعریف شده بین اتحاد و سازمان ملل کمک می کند که به رشد و توسعه انرژی جهانی کمک می کند.

آقای تیرومورتی از همه کشورهای عضو، از جمله امضاکنندگان و حامیان مشترک، برای این لحظه تاریخی تشکر کرد.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت، روز جمعه در توییتی نوشت: “قدردانی قاطعانه از دیدگاه نخست وزیر @ NarendraModi ji در مورد اقدام اقلیمی. تنها طی 6 سال، @iSolarAlliance توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان ناظر اعطا شد. نشانه ای از حمایت گسترده جهانی از تلاش های هند برای جهانی پایدار.”

به گفته وب سایت ISA، در مجموع 80 کشور توافقنامه چارچوب ISA را امضا و تصویب کرده اند و 101 کشور تنها این توافق نامه را امضا کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)