مجمع جهانی اقتصاد داووس به دلیل ترس از کووید Omicron به تعویق افتاد

مجمع جهانی اقتصاد نشست داووس را به دلیل نگرانی های Omicron به تعویق می اندازد

نشست داووس 2021 نیز به دلیل ترس از کووید به تعویق افتاد (پرونده)

مجمع جهانی اقتصاد نشست سالانه خود در داووس سوئیس را به دلیل ادامه عدم اطمینان در مورد شیوع نوع ویروس کرونا به تعویق خواهد انداخت.

این نشست – نشست سالانه کشورهای قدرتمند اقتصادی و رهبران شرکت های بزرگ – قرار بود بین 17 و 21 ژانویه برگزار شود. اکنون برای اوایل تابستان برنامه ریزی شده است.

سال گذشته نیز نشست داووس به دلیل ترس از کووید به تعویق افتاد. در فوریه 2020، WEF گفت که چند ماه به تعویق می افتد (و به سنگاپور منتقل می شود) قبل از لغو.

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) اعلام کرد که همه گیری و محدودیت های موجود در سفر و جابجایی “تدارک یک جلسه حضوری جهانی را بسیار دشوار می کند”.

“علیرغم پروتکل های بهداشتی سختگیرانه، قابل انتقال Omicron و تاثیر آن بر سفر و تحرک، تعویق را ضروری کرده است… سلامت و ایمنی همه افراد درگیر در جلسات فیزیکی – شرکت کنندگان، همکاران و جامعه میزبان – همیشه اولویت تالار بوده است.” WEF گفت.

شرکت‌کنندگان در عوض به مجموعه‌ای از جلسات «وضعیت جهان» ملحق خواهند شد که رهبران جهانی را به صورت آنلاین گرد هم می‌آورند تا بر شکل‌دهی راه‌حل‌هایی برای چالش‌های مهم جهان تمرکز کنند.

نوع Omicron ویروس کرونا که برای اولین بار در ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، به سرعت در سراسر بریتانیا، سرزمین اصلی اروپا و بیش از 89 کشور دیگر از جمله هند گسترش یافته است.

به طور گسترده اعتقاد بر این است که این گونه به طور قابل توجهی عفونی تر از سویه دلتا است که در سراسر جهان ویران می کند و همچنین دارای برخی جهش های فرار از واکسن است.

کشورهای اروپایی محدودیت هایی را برای رفت و آمد و خرید، به ویژه پیش از تعطیلات کریسمس اعلام کرده اند. مارک روته، نخست وزیر هلند هفته گذشته تعطیلی را اعلام کرد و گمان می رود بوریس جانسون، همتای بریتانیایی وی، اقدامات سختگیرانه مشابهی را در نظر بگیرد.

بریتانیا از زمان شناسایی سویه Omicron رکورد تعداد موارد کووید را اعلام کرده است.

سوئیس تاکنون بیش از 11.75 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و نزدیک به 12000 مرگ را گزارش کرده است.

اوروسلا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا هشدار داده است که گونه Omicron ممکن است تا ماه آینده در اروپا غالب شود، اما اصرار داشت که بلوک 27 کشور او واکسن‌های فراوانی برای مبارزه با ویروس داشته باشد.

WHO گفت: موارد Omicron در 1.5 تا 3 روز در مناطقی که انتقال اجتماعی دارند دو برابر می شود.

با ورودی AFP