مجتمع نظامی-صنعتی حامی «اپرا پهپادی» در دی سی — اخبار RT World

این تولید که توسط جنرال داینامیکس تمویل می شود، داستان یک زن اپراتور هواپیمای بدون سرنشین است که دختری را در شب بزرگ می کند و روزها افغانستان را بمباران می کند.

ساکنان واشنگتن دی سی که به دنبال سرگرمی های با شکوه هستند، به زودی می توانند اپرا را در مورد زندگی خانگی تماشا کنند. “شات داغ” اپراتور پهپاد توسط یکی از بزرگترین شرکت های تسلیحاتی ایالات متحده حمایت می شود.

طبق اعلامیه اخیر در وب سایت تئاتر، «Grounded» در اکتبر امسال در مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی به نمایش در می آید. این اپرا با موسیقی ساخته شده توسط Jeanine Tesori و بر اساس نمایشنامه ای از جورج برانت در سال 2013، داستان این اپرا را روایت می کند. “جس” آ “خلبان اف-16 شات گرم” که به دلیل بارداری غیرمنتظره خود را قادر به پرواز نمی بیند.

جس به راحتی در لاس وگاس به سمت خلبانی هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان منصوب می شود و “روزها تروریست ها را ردیابی می کند و شب ها دخترش را به خواب می اندازد.” داستان بررسی می کند وقتی تکنولوژی ما را از وحشت جنگ دور می کند، چه چیزی از دست می رود؟ و چه بهایی بر اپراتور یک هواپیمای بدون سرنشین تنها در آسمان آبی تحمیل می شود؟» به گزارش سایت تئاتر.

این اپرا توسط جنرال داینامیکس، که پنجمین تولیدکننده بزرگ سلاح در جهان است، حمایت می شود. جنرال داینامیکس جت های جنگنده F-16 را با خلبانی قهرمان داستانی اپرا و همچنین تعدادی پهپاد تهاجمی پرتاب از وسیله نقلیه می سازد. زیرمجموعه سابق آن، جنرال اتمیکس، هواپیماهای بدون سرنشین MQ-9 Reaper را تولید می کند که کاربرد گسترده ای در افغانستان داشت، از جمله در حمله سال 2021 که منجر به کشته شدن یک خانواده غیرنظامی غیرمسلح در کابل شد.

اینکه آیا اپرا با نت ضد جنگ پایان خواهد یافت یا نه مشخص نیست، اگرچه موسسه کوئینسی مستقر در دی سی هفته گذشته اشاره کرد که تولیدات مربوط به شرکت‌های تسلیحاتی یا پنتاگون به ندرت فضای زیادی برای نقد جنگ‌های آمریکا در خارج از کشور پیدا می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:
قیمت سهام سازندگان تسلیحات ناتو افزایش یافت

مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده اغلب در رویدادهایی شرکت می کند که محصولات خود را تبلیغ می کنند. در ماه دسامبر، نورثروپ گرومن، ریتون، پرت اند ویتنی و لاکهید مارتین همگی از یک مهمانی در سفارت اوکراین برای تجلیل از ارتش این کشور حمایت کردند. لوگوی هر چهار اسلحه ساز بر روی دعوت نامه های این رویداد نقش بسته بود.

دیپلمات‌های اوکراینی احتمالاً باید بیشتر فکر کنند که چگونه به نظر می‌رسد با پیمانکاران دفاعی که از این جنگ وحشتناک سود می‌برند، مهمانی بگیرند.» مت دوس، یکی از اعضای بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، در آن زمان به وکس گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: