مجارستان با سیاست پناهجویان قانون را نقض کرد – دادگاه عالی اتحادیه اروپا – اخبار RT World

دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم داده است که قانون مجارستان در سال 2018 با هدف جرم انگاری کمک به مهاجران غیرقانونی که ادعای پناهندگی دارند، «حقوق محافظت شده» توسط قانونگذار این اتحادیه را نقض می کند.

قانون مجارستان که در سال 2018 تصویب شد، به دنبال مجازات هر کسی بود “تسهیل مهاجرت غیرقانونی” با یک سال زندان، بر اساس لایحه ای به نام “سوروس را متوقف کنید” قانون دولت مجارستان در آن زمان آن را با این استدلال که مهاجران به طور غیرقانونی وارد کشور می شوند امنیت ملی آن را تهدید می کند توجیه کرد.

در حکمی که روز سه شنبه صادر شد، دادگاه دادگستری اروپا این را اعلام کرد جرم‌انگاری چنین فعالیت‌هایی بر اعمال حقوقی که قانونگذار اتحادیه اروپا در رابطه با کمک به متقاضیان حمایت بین‌المللی از آنها محافظت می‌کند، لطمه می‌زند.»

آتاناسیوس رانتوس، وکیل کل اتحادیه اروپا، در ماه فوریه از دادگاه خواسته بود که چنین حکمی را صادر کند و مدعی بود که معرفی این قانون به این معناست که مجارستان به تعهدات خود بر اساس این قانون عمل نکرده است [bloc’s] دستورالعمل رویه‌ها.»

پس از اینکه جورج سوروس، میلیاردر نیکوکار، مخالف سرسخت مخالفت دولت مجارستان با مهاجرت شد، این قانون به قانون Stop Soros معروف شد. دولت، به نوبه خود، سوروس را به سازماندهی مهاجرت به اروپا متهم کرد، به طوری که بنیاد جامعه باز، که توسط این بشردوست اداره می شود، در واکنش به فعالیت خود در این کشور را تعطیل کرد.


دادگاه عالی اتحادیه اروپا می گوید لهستان قوانین سیستم انتصاب قاضی را زیر پا گذاشته است

مجارستان، تحت رهبری ویکتور اوربان، نخست‌وزیر راست‌گرا، در سال‌های اخیر بارها با اتحادیه اروپا بر سر موضع قوی آن در قبال مهاجرت و نگرانی‌های این اتحادیه در مورد تهدیدات علیه حاکمیت قانون در این کشور درگیر شده است.

در پایان سال 2020، اختلاف بین مجارستان و لهستان و اتحادیه اروپا خطر از بین بردن بودجه اتحادیه را به همراه داشت، زیرا هر دو کشور عضو تهدید به وتوی آن به دلیل نظرشان مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در حال تلاش برای مداخله در امور داخلی آنها است، بودند. در نهایت، اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد و با مصالحه با بوداپست و ورشو موافقت کرد تا اطمینان حاصل شود که بودجه حمایت همه 27 کشور عضو را تضمین می کند.

دولت مجارستان علیرغم پذیرش حکم دادگاه اتحادیه اروپا، از حق خود برای به چالش کشیدن سازمان‌های غیردولتی تحت حمایت مالی خارجی که تلاش می‌کنند دفاع کند، دفاع کرد. “ترویج مهاجرت.”

موضع مجارستان در مورد مهاجرت بدون تغییر باقی می ماند: به جای اینکه مشکل به اینجا کشیده شود، باید در جایی که مشکل است کمک گرفته شود. زولتان کواچ، سخنگوی دولت مجارستان گفت که این کشور نهادهای خارجی را به چالش خواهد کشید. “به دنبال کسب نفوذ و دخالت سیاسی.”

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید