متن لایحه سقف بدهی ایالات متحده منتشر شد – RT World News

این توافق محدودیت بدهی را برای دو سال افزایش می دهد و شامل تعداد کمی از کاهش هزینه های درخواستی جمهوری خواهان می شود

متن یک توافق سخت برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده، روز یکشنبه، پیش از رأی گیری مورد انتظار در کنگره در روز چهارشنبه، برای عموم منتشر شد. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده است که در صورت عدم افزایش سقف، این کشور می تواند تا 5 ژوئن به تعهدات خود نپردازد.

99 صفحه “قانون مسئولیت مالی 2023” سقف بدهی را برای دو سال افزایش می دهد و محدودیت های مخارج اختیاری را تا سال 2029 تعیین می کند. این محدودیت سخاوتمندانه 886 میلیارد دلاری برای بودجه دفاعی 2024 و 895 میلیارد دلاری برای سال 2025 تعیین می کند، در حالی که برنامه های اختیاری غیر نظامی فقط 637 میلیارد دلار دریافت می کنند.

این لایحه شامل نسبتاً کمی از کاهش هزینه هایی است که جمهوری خواهان خواستار آن شده بودند، به غیر از لغو 1.4 میلیارد دلاری که در گسترش بحث برانگیز آن بخش تحت قانون کاهش تورم به خدمات درآمد داخلی تخصیص داده شده بود و بازپس گیری 28 میلیارد دلار از بودجه مصرف نشده Covid-19.


بایدن و رهبر جمهوری خواهان بر سر بدهی به

اعضای کنگره حداقل 72 ساعت فرصت دارند تا لایحه را قبل از رای گیری بررسی کنند، به این معنی که اولین زمانی که این لایحه به صحن مجلس می رود روز چهارشنبه است – هرچند تصویب آن تضمین نشده است و اعضای هر دو طرف به عناصر توافق اعتراض دارند.

نماینده چیپ روی (R-Texas) این توافق را به عنوان یک “ساندویچ توری” در روز یکشنبه، جمع‌بندی احساسات جمهوری‌خواهانی که معتقدند افزایش سقف بدهی به میزان 4 تریلیون دلار بدون کاهش قابل توجه، از نظر مالی غیرمسئولانه است.

در همین حال، نماینده پرامیلا جایپال (D-واشنگتن) به CNN گفت که رهبران حزب “باید نگران بود” در مورد اینکه آیا گروه پیشرو کنگره که او رهبری می کند از این لایحه حمایت خواهد کرد، که الزامات کاری را برای برخی از دریافت کنندگان کوپن غذا گسترش می دهد اما دریافت کنندگان مدیکر را تنها می گذارد.

پرزیدنت جو بایدن و کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان روز شنبه در مورد چارچوب اساسی توافق به توافق رسیدند و هر یک ادعا کردند که این سازش یک پیروزی برای حزب خود است.

اگر کنگره نتواند سقف استقراض خود را به موقع افزایش دهد، ایالات متحده با اولین نکول خود مواجه خواهد شد. با توجه به موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی و حجم عظیم بدهی – 31.8 تریلیون دلار – بسیاری بر این باورند که این یک بحران جهانی را به راه خواهد انداخت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: