متحد آسیایی گلوله های توپخانه را به ایالات متحده قرض می دهد – رسانه – اخبار RT World

کره جنوبی با ارسال 500000 گلوله برای کمک به پر کردن ذخایر آمریکا در بحبوحه درگیری اوکراین موافقت کرده است.

طبق گزارش‌ها، کره جنوبی موافقت کرده است تا به کاهش کمبود تجهیزات توپخانه واشنگتن کمک کند و 500000 گلوله گلوله 155 میلی‌متری را به امانت داده است زیرا ایالات متحده بسیاری از تجهیزات خود را به اوکراین ارسال می‌کند.

روزنامه Dong-A Ilbo کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد که این قرارداد ماه گذشته امضا شد و ساختار آن به‌عنوان یک وام بود و نه فروش، تا سئول را از ارائه کمک نظامی به کی‌یف در بحبوحه درگیری‌اش با روسیه باز دارد. این گزارش که به نقل از آن ناشناس است «چند منبع دولتی» وی افزود که این وام معادل حدود نیمی از گلوله های توپخانه ای است که آمریکا در سال گذشته به اوکراین فرستاد و پنج برابر تعداد گلوله هایی است که کره جنوبی در دسامبر به واشنگتن فروخت.

دولت کره جنوبی با استناد به سیاست خود در برابر ارائه کمک های نظامی مرگبار در مناطق درگیری فعال، اصرار داشت که ایالات متحده به عنوان منطقه مورد نظر تعیین شود. “کاربر نهایی” از 100000 گلوله فروخته شده به واشنگتن در سال گذشته. دونگ-آ ایلبو گفت که سئول با وام دادن آخرین دسته گلوله ها، به جای فروش آنها، خطر کمتری را برای دادن مهمات به اوکراین بدون رضایت کره جنوبی می بیند.


روسیه از تدارکات مهمات غرب به کیف پیشی گرفته است - پوتین

این توافق با احساس فشار دولت کره جنوبی همراه شد “تولید نتایج” برای متحد بزرگتر خود پیش از سفر دولتی برنامه ریزی شده رئیس جمهور یون سوک یول به واشنگتن در اواخر این ماه. به گفته این روزنامه، در بدترین سناریو ممکن است روسیه اقدامات تلافی جویانه ای علیه شهروندان و مشاغل کره جنوبی انجام دهد، اما قرارداد اجاره بی سابقه سئول را قادر می سازد تا با درخواست از آمریکا برای بازگرداندن گلوله ها، مسکو را خشنود کند.

کمک غیرمستقیم به اوکراین از طریق وام بهترین راه برای ارسال این پیام به جامعه بین‌المللی است که کره جنوبی به‌عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی، فقط در کنار جنگ قرار ندارد – بدون تحریک روسیه. یکی از منابع دولتی به Dong-A Ilbo گفت.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، در ماه فوریه از کره جنوبی برای شلیک توپخانه بیشتر درخواست کرد. با توجه به روابط آمریکا و کره جنوبی، سئول نمی توانست درخواست آمریکا را نادیده بگیرد. شرایطی نبود که بتوانیم بر موضع خود باقی بمانیم. یکی دیگر از مقامات دولتی گفت از امتناع کمک های مرگبار به کیف.

بیشتر بخوانید:
رویترز آمار درگیری اوکراین بر سر ناتو را ارزیابی کرد

ناتو هشدار داده است که اوکراین با سرعتی در حال سوختن مهمات است “چند برابر بالاتر” از سرعتی که بلوک نظامی غرب می تواند پوسته های جدید تولید کند.

مجموعه ای از اسناد افشا شده پنتاگون در اوایل این ماه حاکی از آن بود که ایالات متحده در حال جاسوسی از کره جنوبی است و به این نتیجه رسیده بود که متحدش تمایلی به فروش مهماتی ندارد که ممکن است به اوکراین برسد. یکی از مقامات دفتر یون روز یکشنبه به رویترز گفت که دولت او در این زمینه با واشنگتن مذاکره خواهد کرد “مسائل مطرح شده” توسط نشت ادعا شده

بیشتر بخوانید:
کره جنوبی نگرانی های جاسوسی خود را با رسانه های آمریکایی مطرح می کند