متحدان ایالات متحده به دنبال سانسور افشای اطلاعات پنتاگون هستند – پولیتیکو – اخبار RT World

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای مقابله با این وضعیت است

دولت آمریکا است “در حالت بحران” به گزارش پولیتیکو، در حالی که متحدان آن را با پرس و جو درباره اسناد محرمانه پنتاگون که ظاهراً هفته ها پیش به صورت آنلاین درز کرده بودند، بمباران می کنند. منابع آن می گویند که در واشنگتن تفاهم روشنی در مورد نحوه کنترل خسارات وجود ندارد.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در حال تقلا است “رفع نگرانی ها” پولیتیکو روز دوشنبه به نقل از چهار منبع ناشناس – یک مقام آمریکایی، دو مقام اروپایی و یک مقام از یک کشور پنج چشم (ائتلاف اشتراک اطلاعات شامل ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند) گزارش داد. .

کشورهای دیگر از ایالات متحده می پرسند که این افشای اطلاعات چگونه رخ داده است، چه کسی مسئول آن بوده و چه می کند “برای اطمینان از حذف اطلاعات از رسانه های اجتماعی،” خروجی گفت. طبق گزارش ها، دولت بایدن بر شرکت های فناوری فشار آورده است تا این تصاویر را سرکوب کنند.

عکس‌های ده‌ها سند، که به نظر می‌رسد مطالبی مختصر جمع‌آوری شده برای ستاد مشترک ارتش ایالات متحده باشد، در اواخر فوریه و اوایل مارس شروع به پخش آنلاین کرد. آن‌ها از پلتفرم چت محبوب Discord به 4Chan، به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اصلی مانند توییتر و تلگرام راه یافتند و متعاقباً هفته گذشته به جریان اصلی اخبار رسیدند.

پنتاگون اصالت این مواد را رد نکرده است، اما هشدار داده است که برخی از آنها ممکن است تغییر کرده باشند. تا کنون، یک مورد از اسلاید حاوی ارزیابی‌های ایالات متحده از تلفات در درگیری‌های اوکراین وجود داشته است که پس از آپلود نسخه اصلی، بررسی شده و به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است. ارقام تغییر کردند تا وضعیت برای طرف روسی بهتر به نظر برسد. کی یف کل این مجموعه را به عنوان یک عملیات اطلاعات نادرست روسی رد کرد.


وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات درز نشت پنتاگون را آغاز کرد

یکی از منابع پولیتیکو استدلال کرد که اوکراین نباید به اسرار نظامی خود پس از افشای اطلاعات به آمریکا اعتماد کند.

اکنون آمریکایی ها به اوکراینی ها مدیون هستند. آنها باید عذرخواهی کنند و جبران کنند.» این مقام اروپایی گفت.

در حالی که به نظر می رسد بسیاری از اسناد درک ایالات متحده از درگیری را به تفصیل شرح می دهند، این تنها موضوعی نیست که آنها را پوشش می دهند. برخی ظاهرا جزئیات اطلاعات آمریکا در مورد اسرائیل، کره جنوبی، کانادا و خاورمیانه را ارائه می دهند و نشان می دهند که واشنگتن از نزدیک ترین متحدان خود جاسوسی می کند.

به گزارش پولیتیکو، از روز یکشنبه، حتی مقامات ارشد ایالات متحده با اوراق بهادار مربوط به کشورهای ذکر شده، نمی دانستند دولت بایدن چگونه با این بحران برخورد خواهد کرد.

“من نمی دانم برنامه چیست” یک مقام ارشد آمریکایی به این رسانه گفت. “من دوست دارم خودم بدانم که چگونه با آن کنار بیاییم.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: