متا از کاربران می‌خواهد عکس‌های برهنه بفرستند – RT World News

متا، نام جدید فیس‌بوک، پلتفرمی را ایجاد کرده است که از مردم می‌خواهد عکس‌ها و ویدیوهای صمیمی خود را ارسال کنند تا از استفاده آنها به عنوان «پورن انتقامی» در فیس‌بوک یا اینستاگرام جلوگیری شود.

ابزار برای “بزرگسالان بالای 18 سال که فکر می کنند تصویری صمیمی از آنها ممکن است بدون رضایت آنها به اشتراک گذاشته شود، یا قبلا به اشتراک گذاشته شده است.” متا روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی گفت.

ادامه مطلب


شهردار به اتهامات متعددی در زمینه انتشار فیلم های مستهجن انتقام جویانه متهم شد

پلتفرم جدید، که متا به همراه خط راهنمای انتقام‌جویانه پورن بریتانیا و 50 سازمان غیردولتی دیگر توسعه داده است، به جای حذف فایل‌های حساس پس از نمایش آنلاین، هدف آن جلوگیری از انتشار «پورن انتقامی» است.

از کاربران نگران خواسته می شود تا از طریق وب سایت StopNCII.org (توقف تصاویر صمیمی بدون رضایت) عکس ها یا ویدیوهای خود را برهنه یا در حال داشتن رابطه جنسی به پایگاه داده هش تگ ارسال کنند.

هشتگ های ویژه یا “اثر انگشت دیجیتال” سپس توسط ابزار به آن مواد اختصاص داده می شود و می توان از آنها برای شناسایی و جلوگیری از تلاش برای آپلود آنلاین آنها توسط مجرمان استفاده کرد.

متا گفت که این سیستم توسعه یافته است “با حفظ حریم خصوصی و امنیت در هر مرحله.” فقط هشتگ ها با StopNCII.org و پلتفرم های فنی شرکت کننده در پروژه به اشتراک گذاشته می شوند، در حالی که تصاویر و کلیپ های واضح هرگز دستگاه کاربر را ترک نمی کنند و باقی می مانند. “به صورت ایمن در اختیار مالک” تضمین کرد.

ابزار جدید نشان می دهد “تغییر دریا در روشی که افراد تحت تاثیر سوء استفاده از تصویر صمیمی می توانند از خود محافظت کنند.” سوفی مورتیمر، مدیر خط کمک پورنو انتقامی، اصرار داشت.

اما این سوال باقی می ماند که آیا با توجه به رپ بد متا برای سوء استفاده از داده های کاربر، آیا مردم واقعاً مایل به استفاده از آن خواهند بود یا خیر.