“ما ممکن است وارد بدترین بخش همه گیری شویم”

موضوع Omicron بیل گیتس:

توییت های بیل گیتس بر خطر نوع Omicron تاکید کرد. (فایل)

واشنگتن:

بیل گیتس، در یک سری توییت با هدف آگاه کردن مردم از ماهیت نگران کننده افزایش فعلی Omicron در سراسر جهان، روز سه شنبه گفت که بیشتر برنامه های تعطیلات خود را لغو کرده است.

بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت، با اشاره به اینکه دوستان نزدیکش به طور فزاینده ای به ویروس آلوده می شوند، از پیروانش خواست این واقعیت را بدانند که ما “ممکن است وارد بدترین بخش این بیماری همه گیر شویم”.

توییت‌های آقای گیتس بر خطر نوع Omicron، به‌ویژه در رابطه با میزان عفونت مجدد آن، و همچنین دانش کمی ترسناکی که ما در مجموع در مورد سویه داریم، تأکید کرد.

آقای گیتس در توییتی نوشت: “Omicron سریعتر از هر ویروسی در تاریخ در حال گسترش است. به زودی در همه کشورهای جهان خواهد بود.”

او در توئیتی بعدی اضافه کرد: “معلوم ناشناخته بزرگ این است که چگونه omicron شما را بیمار می کند… حتی اگر فقط نصف شدت دلتا باشد، بدترین موجی است که تاکنون دیده ایم زیرا بسیار عفونی است.”

هشدارهای او در زمانی است که ایالات متحده شاهد افزایش نجومی در نوع Omicron است، به طوری که عفونت های Omicron از 3 درصد به 73 درصد از کل موارد کووید در ایالات متحده در عرض یک هفته افزایش یافته است.

گیتس با تاکید بر اینکه اقدامات احتیاطی کووید در این زمان بسیار حیاتی است، خواهش کرد که به “پوشیدن ماسک، اجتناب از تجمعات بزرگ در داخل خانه و واکسینه شدن” بازگردد.

در یکی از توییت‌های او آمده است: «دریافت یک تقویت‌کننده بهترین محافظت را به همراه دارد».

در نهایت، آقای گیتس تلاش کرد تا موضوع آگاهی خود را با یک نکته مثبت پایان دهد. بنیانگذار مایکروسافت گفت: “اگر خبر خوبی در اینجا وجود دارد، این است که omicron آنقدر سریع حرکت می کند که وقتی در یک کشور مسلط شد، موج در آنجا کمتر از 3 ماه طول می کشد.”

“برای همیشه اینطور نخواهد بود. روزی همه گیری تمام می شود و هر چه بهتر مراقب یکدیگر باشیم، آن زمان زودتر فرا خواهد رسید.”