مایکل گوو، وزیر بریتانیا، می‌گوید موارد ابتلا به ویروس کرونا بالاترین میزان از ژانویه است

وزیر بریتانیا می‌گوید موارد ابتلا به ویروس کرونا بالاترین میزان از ژانویه است

بریتانیا اعلام کرد که در مجموع 58194 مورد در روز جمعه داشته است. (فایل)

لندن:

یکی از وزیران ارشد روز جمعه گفت که بریتانیا در روز جمعه شاهد بالاترین تعداد مبتلایان به کووید از ژانویه بوده است، زیرا دولت به دنبال کاهش سرعت گسترش نوع جدید است.

مایکل گوو، وزیر جوامع، گفت که کشور با «وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای» مواجه است، زیرا نوع Omicron به سرعت در حال گسترش است و تعداد موارد هر دو تا سه روز در انگلیس دو برابر می‌شود.

بریتانیا اعلام کرد که در مجموع 58194 مورد در روز جمعه داشته است.

گوو پس از دیدار با رهبران مناطق بریتانیا به خبرنگاران گفت: «ما می دانیم که امروز بیشترین تعداد مبتلایان به کووید را در سراسر بریتانیا ثبت شده از 9 ژانویه، زمانی که 59937 مورد وجود داشت، داریم.

وی افزود که 30 درصد موارد گزارش شده در لندن اکنون نوع Omicron هستند، در حالی که این ویروس تنها دو هفته پیش در بریتانیا شناسایی شد.

نیکلا استورجن، وزیر اول اسکاتلند هشدار داد که “ممکن است با یک سونامی احتمالی عفونت روبرو شویم – در واقع ممکن است شروع به تجربه کنیم”.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) گفت که اگر این روند ادامه یابد، انتظار می‌رود که Omicron تا اواسط دسامبر با بیش از یک میلیون عفونت تا پایان این ماه به نوع غالب در بریتانیا تبدیل شود. تاکنون 1265 مورد تایید شده Omicron وجود داشته است.

UKHSA همچنین گفت که تجزیه و تحلیل اولیه از حدود 500 نفر تایید شده که به Omicron آلوده شده اند نشان داد که jabs AstraZeneca و Pfizer در مقایسه با نوع دلتا، “سطح بسیار پایین تری از محافظت در برابر عفونت علامتی را ارائه می دهند.”

به نظر می رسد دوز تقویت کننده به طور قابل توجهی این محافظت را به 70 تا 75 درصد افزایش می دهد، در حالی که احتیاط در مورد چنین اندازه های نمونه کوچک باید با احتیاط رفتار شود.

بریتانیا با 146255 نفر یکی از بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در اروپا را دارد، در حالی که میزان مرگ و میر در هفته گذشته افزایش نیافته است.

نخست‌وزیر بوریس جانسون روز چهارشنبه مجموعه‌ای از محدودیت‌های سخت‌تر را که «طرح B» نامید، از جمله پوشیدن اجباری ماسک در موزه‌ها، تئاترها و سینماها از جمعه و راهنمایی برای کار از خانه از دوشنبه اعلام کرد.

از روز چهارشنبه، مردم برای شرکت در رویدادها در مکان‌های شلوغ مانند کلوپ‌های شبانه و استادیوم‌ها باید مجوزهای کووید را با اثبات دو ضربه یا آزمایش جریان جانبی نشان دهند.

مقررات جدید هفته آینده در مجلس عوام مورد بحث و رای گیری قرار خواهد گرفت، اما انتظار می رود با وجود مخالفت برخی محافظه کارها، تصویب شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)