ماهی های پرینت شده سه بعدی وارد بازار می شوند – اخبار RT World

اگر سفر به دریاچه با میله ماهیگیری خود گزینه مناسبی نیست، یک شرکت اسرائیلی روشی برای پرینت زیستی سه بعدی ماهی «تازه» خودتان ایجاد کرده است – که به گفته آن، فورا آماده طبخ خواهد بود.

Stakeholder Foods یک فیله ماهی هامور چاپ سه بعدی از سلول های بنیادی تولید کرده است که سپس از طریق فناوری چاپ زیستی به شکل ماهی مانند پردازش می شود. این محصول که در رابطه با گوشت Umami ساخته شده است، طعم و بافت ماهی طبیعی را تقلید می کند و می تواند اواخر امسال در قفسه های سوپرمارکت ها قرار گیرد.

در ماه‌های آینده، ما قصد داریم برنامه‌های خود را برای عرضه این ماهی پرورشی در سطح جهانی به بازار اعلام کنیم. میهیر پرشاد، مدیر عامل Umami Meats در یک رویداد مزه در اسرائیل هفته گذشته از طریق The Telegraph گفت. “در اولین مزه، ما یک محصول کشت شده را به نمایش گذاشتیم که پوسته پوسته می شود، طعم می دهد و دقیقاً مانند ماهی های عالی در دهان ذوب می شود.” او توضیح داد.


محققان مرجان های مصنوعی را چاپ سه بعدی کردند که می توانند صخره های طبیعی را نجات دهند و گازهای گلخانه ای را کاهش دهند

توسعه این فناوری می تواند مزایای بی شماری داشته باشد، به ویژه در مورد کمبود مواد غذایی – و همچنین به موضوع جهانی صید بی رویه. کارشناسان دریایی تخمین زده اند که در حال حاضر حدود یک سوم ذخایر ماهی در جهان بیش از حد مورد بهره برداری قرار می گیرد. ماهی هامور، به ویژه، در معرض خطر انقراض در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این، ماهی های مهندسی شده بیولوژیکی عاری از آلاینده هایی مانند میکروپلاستیک ها هستند که ممکن است بر ذخایر غذاهای دریایی برداشت شده به طور سنتی تأثیر بگذارد.

فیله ماهی هامور با ترکیب سلول های بنیادی ماهی با مواد مغذی مختلف ایجاد می شود که متعاقباً به جوهرهای زیستی و سپس به چاپگر تبدیل می شوند. فرآیند چاپ فقط چند دقیقه طول می کشد و محصول را می توان بلافاصله پخته و خورد.

ذینفعان همچنین در حال کار برای ایجاد قطعات کامل گوشت با پرینت سه بعدی، از جمله استیک و سایر غذاهای دریایی مانند مارماهی هستند. در سال 2020، غول فست فود KFC با یک شرکت چاپ زیستی روسی برای تولید ناگت مرغ مصنوعی همکاری کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: