ماهیگیران فرانسوی بنادر خود را در بحث برگزیت محاصره می کنند – RT World News

انجمن ماهیگیری فرانسه اعلام کرده است که چهار مکان از جمله بندر کلیدی کاله و یوروتونل را در روز جمعه در آخرین اعتراض به محدودیت‌های بریتانیا در مجوزهای ماهیگیری پس از برگزیت مسدود خواهد کرد.

جرارد رومیتی، رئیس کمیته ملی شیلات دریایی در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه از برگزاری تظاهرات در “پاسخ به نگرش تحریک آمیز، تحقیرآمیز و تحقیر آمیز بریتانیا” نسبت به ماهیگیران فرانسوی

تونل کانال و بندر کاله دو مکان کلیدی برای حمل و نقل کالا بین بریتانیا و فرانسه هستند. سایر مناطقی که قرار است مورد تظاهرات قرار بگیرند، سنت مالو و اویسترهام هستند که تظاهرات در هر چهار منطقه از ساعت 8 صبح به وقت محلی تا ساعت 4 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

ادامه مطلب


تقاضای پناهندگی بریتانیا به بالاترین حد خود رسیده است

تنش ها بین لندن و پاریس در ماه های اخیر به دلیل ادعاهای ماهیگیران فرانسوی مبنی بر عدم تخصیص کافی مجوزها از سوی بریتانیا به عنوان بخشی از ترتیبات پس از برگزیت تشدید شده است.

ماهیگیران فرانسوی مکرراً در طول سال دست به اقدامات اعتراضی زده اند، زیرا آنها به طور فزاینده ای از امتناع بریتانیا از رسیدگی به وضعیت ناامید شده اند.

در ماه آوریل، کامیون های حامل ماهی که در آب های بریتانیا صید شده بودند توسط ماهیگیران فرانسوی از ورود به مراکز فرآوری در فرانسه جلوگیری کردند. یک ماه بعد، بریتانیا نیروی دریایی خود را برای محافظت از بندر جرسی در برابر تلاش برای محاصره کشتی‌های ماهیگیری فرانسوی مستقر کرد.

ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه اخیراً بر تعهد دولتش برای وادار کردن بریتانیا به احترام به آنچه که کشورش به‌عنوان توافق شیلات پس از برگزیت با اتحادیه اروپا می‌داند، تاکید کرد. دولت بریتانیا مکرراً تقصیر خود را رد کرده و ادعاهایی مبنی بر اینکه قصد دارد مجوزهای بیشتری را تحت شرایط توافق توزیع کند، رد کرده است.

در واکنش به اقدام برنامه ریزی شده روز جمعه، سخنگوی نخست وزیر انگلیس از این اقدام انتقاد کرد “تهدید فعالیت اعتراضی” اما به دلیل مکان های درگیر به مقامات فرانسوی موکول شد.

بدیهی است که این موضوع برای فرانسوی ها خواهد بود که اطمینان حاصل کنند که هیچ اقدام غیرقانونی وجود ندارد و تجارت تحت تأثیر قرار نمی گیرد، اما ما به نظارت دقیق اوضاع ادامه می دهیم. بیانیه گفت.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید