مارک میدوز، رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ، علیه تحقیقات حمله به ساختمان کنگره آمریکا شکایت کرد.

رئیس ستاد سابق دونالد ترامپ علیه تحقیقات حمله به کنگره آمریکا شکایت کرد

هزاران نفر از حامیان ترامپ که بسیاری از آنها از گروه های برتری طلب سفیدپوست بودند، در ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند.

واشنگتن:

رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ روز چهارشنبه علیه کمیته کنگره که وی را به دلیل اهانت جنایی به دلیل امتناع وی از شهادت در تحقیقاتشان در مورد حمله مرگبار کنگره آمریکا تحت تعقیب قرار داده بود، شکایت کرد.

مارک میدوز به طور مشخص از نانسی پلوسی، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان نام می برد که تحقیقات را در کنار همه 9 عضو هیئت تهیه گزارشی درباره شورش 6 ژانویه هزاران نفر از حامیان ترامپ آغاز کردند.

این دادخواست که یک روز پس از آن که هیئت به میدوز اعلام کرد که به دلیل سرپیچی از احضاریه برای حضور در جلسه روز چهارشنبه اقدام می کند، قانونی بودن احضاریه “بسیار سنگین” را به چالش می کشد و از دادگاه منطقه واشنگتن می خواهد که آن را لغو کند.

میدوز که ماه گذشته در ابتدا در پنل کنگره حاضر نشد، به عنوان شاهدی کلیدی برای نقش ترامپ در تلاش برای براندازی انتخابات از طریق براندازی روند دموکراتیک تلقی می شود.

او ابتدا احضاریه برای شهادت در کمیته را رد کرد، اما بعداً به توافق رسید که شخصاً حضور یابد – قبل از اینکه دوباره مسیر را تغییر دهد.

این هیئت در واکنش به آخرین چهره در مورد او، اواخر روز سه‌شنبه به میدوز نوشت و گفت که «هیچ چاره‌ای» جز پیشبرد مراحل توهین جنایی علیه او ندارد.

نامه ای که روز چهارشنبه توسط کمیته منتشر شد، اطلاعات هزاران مورد از مکاتبات و سایر اسنادی را که میدوز قبلاً داوطلبانه تحویل داده بود، به پرونده عمومی اضافه کرد.

آنها شامل یک مبادله متنی در 6 نوامبر 2020 با یکی از اعضای کنگره بودند که طبق گزارش ها، میدوز در بحثی درباره طرحی برای سلب حق رای میلیون ها رای دهنده در تلاش برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «دوست دارم».

تهدید به زندان

اگر پانل مجلس به تهدید خود ادامه دهد، احتمالاً در روزهای آینده برای رای گیری در مورد تصویب یک گزارش توهین آمیز که پرونده علیه میدوز را مشخص می کند، تشکیل جلسه خواهد داد.

سپس مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها به ارجاع او به وزارت دادگستری برای بررسی اتهامات رأی خواهد داد.

هنوز برنامه زمانی برای این تصمیم مشخص نشده است. اگر میدوز مجرم شناخته شود، با 12 ماه زندان مواجه خواهد شد، اما به احتمال زیاد جریمه خواهد شد.

استیو بنن، یکی دیگر از دستیاران ارشد دولت ترامپ و متحد دیرینه رئیس جمهور شکست خورده سابق، قرار است در ماه ژوئیه پس از سرپیچی از احضاریه خود به دلیل تحقیر محاکمه شود.

هزاران نفر از حامیان ترامپ که بسیاری از آنها با گروه‌های ملی‌گرای افراطی و برتری‌گرای سفیدپوست مرتبط هستند، در ژانویه 2021 در تلاش برای براندازی پیروزی بایدن در انتخابات به ساختمان کنگره یورش بردند.

ترامپ از آنها خواسته بود، سخنان آتشین او در اوایل آن روز که به دروغ ادعای تقلب در انتخابات داشت، اوج ماه‌ها اظهارات بی‌اساس درباره رقابتی بود که او نسبت به بایدن باخت.

اکثریت راحت 57 سناتور – از جمله هفت نفر از حزب خودش – پس از استیضاح ترامپ به دلیل تحریک ناآرامی، به محکومیت ترامپ رای دادند، اگرچه این تعداد از دو سوم اکثریت لازم طبق قوانین سنا برای خلع رئیس جمهور کمتر بود. .