مادورو “جاسوسان” و “دشمنان” اتحادیه اروپا را محکوم کرد – RT World News

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، ناظران اتحادیه اروپا در انتخابات محلی و منطقه‌ای اخیر این کشور را «دشمنان» و «جاسوسان» خواند که می‌خواستند روند انتخاباتی «بی عیب و نقص و زیبا» آن را «لکه‌دار» کنند.

مادورو روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرد “هیئت جاسوسی” از اتحادیه اروپا به این کشور آمده بود “دشمنان” ولی شواهدی برای انتقاد از نظام انتخاباتی پیدا نکردیم. او به رای گیری در 21 نوامبر برای فرمانداری ها و پست های شهردار اشاره کرد که در آن حزب حاکم اکثریت رقابت ها را به دست آورد.

آنها به دنبال لکه دار کردن روند انتخابات بودند و نتوانستند. هیئتی از جاسوسان – آنها ناظر نبودند – آزادانه در سراسر کشور پرسه می زدند و از زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور جاسوسی می کردند.

ادامه مطلب


رهبر سوسیالیست آمریکا دوست دارد دوباره از پیروزی متنفر باشد.  حالا چی؟

اگرچه هیئت نظارت اتحادیه اروپا به اظهارات مادورو پاسخی نداده است، اما هفته گذشته اعلام کرده بود که انتخابات در شرایط بهتری نسبت به انتخابات قبلی برگزار شد. اما ناظران نگرانی هایی را در مورد الف “عدم پایبندی به حاکمیت قانون” ممنوعیت نامزدها به دلایل اداری، تأخیر در باز کردن مراکز رای گیری و “استفاده گسترده از منابع دولتی در کمپین.”

به گزارش رویترز، ایزابل سانتوس، رئیس این مأموریت، هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود برخی قوانین بر تساوی شرایط، توازن و شفافیت انتخابات تأثیر گذاشت.»

مأموریت اتحادیه اروپا – اولین مأموریت در 15 سال اخیر برای نظارت بر انتخابات این شهرستان – شامل 1000 ناظر بود که در 22 انتخابات از 23 انتخاباتی که شاهد رقابت سیاستمداران مخالف برای اولین بار از سال 2017 بود، رأی گیری را بررسی کردند. اوایل سال آینده گزارش دهید

حضور ناظران اتحادیه اروپا در برخی محافل به عنوان مشروعیت بخشیدن به این روند تلقی شده بود. مادورو پیش از این گفته بود که ناظران در حال انجام وظایف خود هستند “خیلی خوب،” اما اعضای ارشد حزب حاکم آنها را تشبیه کردند “نظامیان” و آنها را متهم کرد که با گزارشی از قبل به کشور آمده اند.