لی شانگفو وزیر دفاع چین برای شرکت در اجلاس منطقه ای سازمان همکاری شانگهای وارد دهلی شد

وزیر دفاع چین برای شرکت در اجلاس منطقه ای سازمان همکاری شانگهای وارد دهلی شد

لی شانگفو همچنین در دیدار دوجانبه با همتای هندی خود راجنات سینگ شرکت خواهد کرد.

دهلی نو:

لی شانگفو وزیر دفاع چین امروز وارد دهلی نو شد تا در نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای (SCO) که قرار است روز جمعه در پایتخت ملی برگزار شود، شرکت کند.

لی شانگفو همچنین در دیدار دوجانبه با همتای هندی خود راجنات سینگ شرکت خواهد کرد.

این اولین سفر وزیر دفاع چین پس از تجاوز مرزی در گالوان است.

هند و چین اخیراً هجدهمین دور نشست فرماندهی سپاه هند و چین را در نقطه ملاقات مرزی چوشول-مولدو در طرف چینی برگزار کردند.

هند و چین در هجدهمین دور از نشست سطح فرماندهان سپاه، بر حفظ امنیت و ثبات در زمین در بخش غربی LAC توافق کردند.

این دیدار پس از پنج ماه وقفه برگزار شد. آخرین دیدار دو طرف در سطح فرماندهی سپاه در آذرماه سال گذشته برگزار شد.

در همین حال، وزیر دفاع هند احتمالا با همتای روسی خود سرگئی شویگو نیز دیدار خواهد کرد. وزیر دفاع روسیه آخرین بار در دسامبر 2021 برای اولین بار از هند و روسیه برای گفتگوی وزیران دیدار کرد.

سازمان همکاری شانگهای (SCO) یک سازمان بین دولتی است که در سال 2001 تأسیس شد. اعضای سازمان همکاری شانگهای شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان علاوه بر هند هستند. در بیانیه وزارت دفاع آمده است که به جز کشورهای عضو، دو کشور ناظر بلاروس و ایران نیز در اجلاس وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که وزرای دفاع در مورد مسائل مربوط به صلح و امنیت منطقه ای، تلاش های ضد تروریسم در سازمان همکاری شانگهای و چندجانبه گرایی موثر گفتگو خواهند کرد.

موضوع ریاست هند بر سازمان همکاری شانگهای در سال 2023 “Secure-SCO” است. هند برای ارتقای تعاملات چندجانبه، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مردمی در منطقه به سازمان همکاری شانگهای اهمیت ویژه ای می دهد.

تعامل مداوم با سازمان همکاری شانگهای به هند کمک کرده تا روابط خود را با کشورهای منطقه که هند با آنها پیوندهای تمدنی مشترک دارد، ارتقا دهد و همسایگی گسترده هند در نظر گرفته شود.

سازمان همکاری شانگهای سیاست خود را بر اساس اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، برابری همه کشورهای عضو و درک متقابل و احترام به نظرات هر یک از آنها دنبال می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)