لوپن می تواند قدرت را در فرانسه به دست گیرد – مکرون – اخبار RT World

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که ممکن است چهره راست اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری آینده پیروز شود

میانه روهای فرانسوی در صورت فعلی، احتمالاً در انتخابات ریاست جمهوری 2027 به سیاستمداران راستگرا، یعنی مارین لوپن، شکست خواهند خورد. “چالش ها” امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که رسیدگی نشده است.

مکرون در گفت‌وگو با روزنامه Le Parisien در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت لوپن قرار است به بزرگترین برنده سیاسی آشفتگی جاری در کشور تبدیل شود.

مارین لوپن خواهد آمد [in power] اگر نتوانیم به چالش های کشور پاسخ دهیم و عادت به دروغگویی یا انکار واقعیت را در خود ایجاد کنیم.» رئیس جمهور هشدار داد.

با توجه به ابزار اصلی لوپن و امثال او بود “پوپولیسم” او ادامه داد، برای میانه روها غیرممکن بود که در زمینه وعده دادن با راستگرایان رقابت کنند. رئیس جمهور پیشنهاد کرد در عوض، آنها باید از طریق اقدام واقعی رای دهندگان را به دست آورند. یعنی مقامات فعلی باید به نحوی همزمان موفق شوند “صنعتی سازی مجدد” و همچنین در “بوم شناسی” و ادعا شده است “برای خدمات عمومی ما بجنگیم” ماکرون پیشنهاد داد.

ماکرون همچنین بر روی اصلاحات بازنشستگی بسیار تفرقه‌انگیز خود ایستاد و موضع خود را تکرار کرد که تنها اشتباه واقعی در مورد آن تبلیغ نکردن این حرکت غیرمحبوب برای مردم به اندازه کافی بود.


لوپن - ماکرون

“شاید اشتباه این بود که به اندازه کافی حضور نداشتم که بتوانم اصلاحات را اساسی کنم و خودم آن را انجام دهم.” مکرون گفت.

اصلاحات بازنشستگی، که شامل افزایش سن بازنشستگی فرانسه از 62 سال به 64 سال بود، باعث اعتراضات گسترده و ناآرامی های مدنی شد که در سراسر کشور ادامه دارد. تصمیم ماکرون برای پیشبرد اصلاحات بسیار نامطلوب بدون رویه قانونی کامل، تنش ها را بیش از پیش تشدید کرده است.

لوپن که سه بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری ناموفق بود و دو نامزدی اخیر خود را به مکرون باخت، مکرون را به ایجاد یک انتخابات متهم کرد. “پارگی کامل” بین مردم فرانسه و ریاست جمهوری او روز شنبه در صحبت با BFM TV گفت که رئیس فعلی به پایان رسید “کاملا مخفی” با اصلاحات او

او دیگر نمی تواند الیزه را ترک کند [presidential palace] بدون برانگیختن خشم مردمی که از گوش دادن به آنها خودداری می کند و از احترام به اراده آنها سرباز می زند.» او گفت و اضافه کرد که ماکرون یکی بود “در منشا بی نظمی، هرج و مرج” که ملت را در بر می گیرد

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که لوپن از نظر محبوبیت عمومی پس از ادامه آشفتگی از مکرون پیشی گرفته است. به عنوان مثال، یک نظرسنجی که در اوایل ماه آوریل برای BFM TV توسط گروه Elabe انجام شد، نشان داد که لوپن 55 درصد و مکرون 45 درصد در صورت قرار گرفتن در دور دوم رای گیری در آن زمان، امتیاز کسب خواهند کرد. در جریان انتخابات سال گذشته، مکرون لوپن را با اختلاف 17 درصدی شکست داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: