لوپن می‌گوید ماکرون در پناهگاه است – RT World News

رهبر حزب اپوزیسیون مدعی شده است که رئیس جمهور فرانسه مردم خود را به دلیل نادیده گرفتن خواسته های رأی دهندگان در مورد اصلاحات بازنشستگی رها کرده است.

تصمیم امانوئل ماکرون برای پیشبرد اصلاحات بازنشستگی – بر خلاف افکار عمومی در مورد این موضوع – باعث ایجاد یک “پارگی کامل” مارین لوپن، رهبر حزب اپوزیسیون مدعی شد که بین رئیس جمهور فرانسه و مردم کشورش وجود دارد.

مشکل اینجاست که امانوئل ماکرون به طور کامل مخفی شده است. لوپن روز شنبه در مصاحبه ای با تلویزیون BFM فرانسه گفت. او دیگر نمی تواند الیزه را ترک کند [presidential palace] بدون برانگیختن خشم مردمی از گوش دادن به آنها خودداری می کند و از احترام به اراده آنها سرباز می زند.»

ماکرون روز چهارشنبه در شرق فرانسه هنگامی که اولین حضور عمومی خود را از زمان امضای قانون نامطلوب بازنشستگی در اوایل ماه جاری انجام داد، توسط جمعیت هو شد. کارگران اتحادیه مدعی شدند که برق کارخانه نجاری در Muttersholtz را درست قبل از ورود رئیس جمهور قطع کردند و او را تا حدی در تاریکی در طول سفر خود رها کردند. اصلاحات بازنشستگی، که شامل افزایش سن بازنشستگی فرانسه از 62 سال به 64 سال بود، باعث اعتراضات گسترده و ناآرامی های مدنی در سراسر کشور شد.


پلیس فرانسوی ظروف آشپزی را مصادره کرد

او خشم ایجاد کرد و این اوست که منشأ بی نظمی، هرج و مرج است. لوپن گفت. من معتقدم که امروز یک گسست کامل بین امانوئل مکرون و مردم فرانسه وجود دارد.

لوپن رئیس جمهور را متهم کرد که از شنیدن اعتراضات عمومی در مورد قانون بازنشستگی امتناع می ورزد “شکست دموکراسی.” او افزود، وقتی مردم می گویند نه، نه. ما باید به او بگوییم که دموکراسی همان کاری را انجام می دهد که ما گفتیم. دموکراسی احترام به خواست مردم است.»

نظرسنجی گروه Ifop که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که لوپن در محبوبیت عمومی از مکرون پیشی گرفته است. پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که کدام یک از این دو شخصیت را ترجیح می دهند، با اختلاف 47 تا 42 درصد، لوپن را به رئیس جمهور ترجیح دادند. مکرون لوپن را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با بیش از 17 درصد شکست داد. او در سال 2017 با کسب 66.1 درصد آرا او را حتی بیشتر از قبل شکست داد.

انتخابات ریاست جمهوری بعدی فرانسه برای سال 2027 برنامه ریزی شده است، زمانی که مکرون به دلیل محدودیت های دوره ریاست جمهوری نمی تواند دوباره نامزد شود. لوپن، رهبر حزب تجمع ملی فرانسه، قصد دارد برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. حتی قبل از اینکه ماکرون لایحه بازنشستگی را در هفته گذشته امضا کند، یک نظرسنجی نشان داد که او در صورت مواجهه مجدد با لوپن با اختلاف 55 تا 45 درصدی شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید:
لوپن در صدر نظرسنجی ریاست جمهوری فرانسه قرار دارد

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: