لولا شرایط سفر به روسیه یا اوکراین را اعلام می کند — RT World News

رئیس‌جمهور برزیل می‌گوید دیدارهای آتی به هر یک از این دو کشور به پیشرفت مذاکرات صلح بستگی دارد

رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که معمولاً به عنوان لولا شناخته می شود، در جریان سفر دیپلماتیک خود به پرتغال در روز شنبه گفت که همچنان لازم است گروهی از کشورها به هدایت روسیه و اوکراین به سمت صلح کمک کنند. او همچنین انتقادات را به نقش مسکو در تحریک محفوظ داشت “جنگ با اوکراین”

برزیل می خواهد راهی برای برقراری صلح بیابد. لولا روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای پرتغالی خود مارسلو ربلو دسوزا، که به تازگی یک جلسه پشت درهای بسته را با او به پایان رسانده بود، گفت.

بهتر است در میز مذاکره راهی برای خروج از میدان جنگ پیدا کنیم. لولا بیان کرد. “جنگ فقط ویران می کند، چیزی نمی سازد.” وی افزود، در حالی که همچنین گفت از دیدار از مسکو یا کیف تا زمانی که یکی یا هر دو حرکت ملموسی برای توقف خصومت ها انجام ندهند، خودداری خواهد کرد.

اظهارات لولا پس از آن بیان می شود که وی در غرب به دلیل اینکه مدت کوتاهی پس از سفر دولتی به چین در ماه جاری پیشنهاد کرده بود که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن به این موضوع پرداخته اند، مورد انتقاد قرار گرفت. “تشویق جنگ” در اوکراین با ارائه تسلیحات به نیروهای دفاعی کیف.

طرح او برای نقشه راه به سوی صلح توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اوایل این هفته در سفر به برازیلیا مورد ستایش قرار گرفت – اما سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهور برزیل را متهم کرد «طوطی‌سازی تبلیغات روسیه و چین بدون توجه به واقعیت‌ها».


انتقاد کاخ سفید از برزیل بر سر اوکراین

با این حال، رویترز روز جمعه گزارش داد که لولا موضع خود را در مورد انتقاد از نقش غرب در مناقشه اوکراین ملایم خواهد کرد. این گزارش گفت که دو مقام در برازیلیا به خبرگزاری گفته اند که اظهارات لولا منجر به این شده است “صدای غیر ضروری” و موقعیت برزیل را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح تضعیف کرده بود.

با وجود آن، لولا روز شنبه این موضوع را تکرار کرد “اگر صلح نکنید، به جنگ کمک می کنید.” و گفت که درخواست اولاف شولز صدراعظم آلمان برای کمک نظامی به اوکراین را رد کرده است. اما او افزود که دولت او قاطعانه با اقدامات مسکو مخالف است. موضعی که به گفته او در برزیل منعکس شده است “ONE رای.”

“روسیه اشتباه کرد” لولا روز شنبه گفت. همه ما فکر می کنیم روسیه اشتباه کرده است. نباید تهاجم می کرد، اما شد. برزیل نمی خواهد طرفی را انتخاب کند. می خواهد گروهی از کشورها با آنها گفتگو کنند.»

ورود لولا به پرتغال در روز جمعه با موجی از اعتراض شهروندان و حامیان اوکراینی خارج از سفارت برزیل در لیسبون مواجه شد و بسیاری از آنها از آنچه به عنوان شکست برازیلیا در رسیدگی به علت واقعی درگیری می‌دانستند خشمگین شدند. لولا روز جمعه اعلام کرد که مشاور ارشد سیاست خارجی او با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کیف دیدار خواهد کرد.

سفر رهبر برزیل به پرتغال با یک سفر دو روزه در اسپانیا دنبال می شود و در آنجا با پادشاه فیلیپه چهارم و نخست وزیر پدرو سانچز دیدار خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: