لولا برزیل: تهاجم روسیه به اوکراین غیرقابل قبول است

لولا برزیل: تهاجم روسیه به اوکراین غیرقابل قبول است

لولا رئیس جمهور برزیل روز سه شنبه از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

مادرید:

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل روز سه‌شنبه از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد، اما گفت هیچ‌کس در مورد صلح در آن چیزی که او آن را «جنگ جنون‌آمیز» خواند، صحبت نمی‌کند.

لولا در جریان سفر خود به اسپانیا گفت که متعهد به یافتن فرمول صلح برای پایان دادن به درگیری است.

وی در سخنرانی خود در یک کنفرانس تجاری گفت: “من دیدگاه اروپایی ها از این جنگ را درک می کنم. این غیرقابل قبول است که یک کشور به کشور دیگر حمله کند، اما این جنگی است که من نمی بینم کسی در مورد صلح صحبت کند.”

لولا در این ماه هنگامی که از متحدان آمریکا و اروپا خواست تا تحویل سلاح به اوکراین را متوقف کنند و گفتند که جنگ را طولانی می کنند، بسیاری را در غرب خشمگین کرد و این باعث شد سخنگوی کاخ سفید او را به “تبلیغات روسیه و چین طوطی وار” متهم کند.

پس از واکنش شدید، رهبر برزیل اظهارات خود را کاهش داد و در سفر به پرتغال و اسپانیا، نقض تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه را محکوم کرد.

در اسپانیا، لولا مجدداً خواستار تلاش‌های بیشتر برای صلح شد «تا اوکراین بتواند قلمرو خود را حفظ کند»، با عقب‌نشینی از پیشنهاد اخیر مبنی بر اینکه کشور مورد تهاجم باید امتیازاتی برای پایان دادن به جنگ بدهد و روسیه باید سرزمین‌هایی را که اخیراً به آن حمله کرده‌اند، بازگرداند، اما می‌تواند کریمه را حفظ کند.

لولا در مورد سرمایه گذاری شرکت های اسپانیایی در برزیل صحبت کرد و به برنامه زیرساختی بزرگی اشاره کرد که در ماه مه راه اندازی می شود که برای شرکت های اسپانیایی “امیدبخش” خواهد بود.

او به مخاطبان تجاری گفت: ما می خواهیم موج جدیدی از سرمایه گذاری اسپانیایی را جذب کنیم.

یک مقام ارشد دولت اسپانیا گفت که انتظار می رود شرکت های کشورش پس از سفر لولا به مادرید، دسترسی بهتری به تدارکات عمومی در برزیل داشته باشند.

لولا گفت که برزیل و سایر اعضای بلوک تجاری مرکوسور در حال مذاکره برای انعقاد یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا هستند که امیدوار است تا قبل از پایان سال اتفاق بیفتد.

او گفت: «ما خواهان یک توافق متعادل هستیم که به صنعتی شدن مجدد برزیل کمک کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)