لولا برزیلی برای بازدید دولتی وارد چین شد

لولا برزیلی برای بازدید دولتی وارد چین شد

لولا احتمالا روز جمعه در پکن با همتای خود شی جین پینگ دیدار خواهد کرد.

شانگهای:

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، اواخر روز چهارشنبه برای یک سفر رسمی با هدف تقویت روابط عمیق بین غول آسیایی و بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین وارد چین شد.

این چپگرای کهنه کار که قرار است روز جمعه در پکن با همتای خود شی جین پینگ دیدار کند، ابتدا به همراه همسرش روزنجلا “جانجا” داسیلوا وارد شانگهای شد.

در حالی که ژی فنگ، معاون وزیر امور خارجه چین از آنها استقبال کرد، دسته های گل دریافت کردند.

لولا قبل از ترک برزیل گفت که قصد دارد از رئیس جمهور شی دعوت کند تا در تاریخ نامشخصی از این کشور بازدید کند.

“ما قرار است روابط خود را با چین تحکیم کنیم. من از شی جین پینگ دعوت خواهم کرد تا برای یک نشست دوجانبه به برزیل بیاید تا با کشور آشنا شود و پروژه هایی را که برای سرمایه گذاری چینی مورد علاقه است به او نشان دهم.” لولا عصر دوشنبه گفت.

لولا 77 ساله ابتدا قرار بود در اواخر ماه مارس به چین، بزرگترین شریک تجاری برزیل سفر کند، اما پس از ابتلا به ذات الریه مجبور شد این سفر را به تعویق بیندازد.

برنامه لولا در روز پنجشنبه در شانگهای شامل شرکت در مراسم تحلیف متحد خود، رئیس جمهور سابق برزیل، دیلما روسف، به عنوان رئیس بانک توسعه بریکس است. این گروهی است که توسط اقتصادهای برتر در حال ظهور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است.

لولا که در ژانویه پس از رهبری برزیل از سال 2003 تا 2010 به قدرت بازگشت، به دنبال بهبود روابط با چین، پس از بدتر شدن روابط در زمان سلف راست افراطی خود، ژایر بولسونارو، است.

او همچنین در یک اقدام متعادل کننده ظریف، به دنبال روابط نزدیکتر با ایالات متحده، دومین شریک تجاری بزرگ برزیل و رقیب اصلی چین است.

دیدار او با شی پس از دیدار بلندپایه کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه انجام شد.

لولا پس از چهار سال انزوای نسبی در دوران بولسونارو، مایل است برزیل را به عنوان یک بازیکن کلیدی و دلال معامله در صحنه بین المللی تغییر دهد.

انتظار می‌رود که او و شی در مورد مناقشه اوکراین گفتگو کنند، که در آن هر دو امیدوارند به عنوان میانجی عمل کنند – علی‌رغم نگرانی‌های غرب مبنی بر اینکه آنها بیش از حد با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مهربان هستند.

لولا حدود 40 شخصیت بلندپایه از جمله وزرای کابینه، فرمانداران و اعضای کنگره را در این سفر همراه خود دارد.

وی روز شنبه با سفر رسمی یک روزه به امارات متحده عربی سفر خود را به پایان خواهد رساند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)