لورا شپرد چرچلی، دختر اولین فضانورد آمریکایی آلن شپرد، با مبدا آبی به فضا پرواز می کند.

دختر اولین فضانورد آمریکایی آلن شپرد با مبدا آبی به فضا می‌رود

لورا شپرد چرچلی دختر فضانورد پیشگام آمریکایی آلن شپرد است.

دختر بزرگ آلن شپرد، فضانورد پیشگام آمریکایی، روز شنبه، 60 سال پس از پرواز زیر مداری معروف پدر فقیدش، ناسا، در سپیده دم عصر فضا، سوار بر موشک جف بزوس به سمت لبه فضا رفت.

لورا شپرد چرچلی، 74 ساله، که زمانی که پدرش برای اولین بار به فضا رفت، یک دختر مدرسه ای بود، یکی از شش مسافری بود که هنگام بلند شدن از محل پرتاب در خارج از شهر ون هورن در غرب تگزاس، به داخل کابین فضاپیمای نیو شپرد شرکت بلو اوریجین چسبیده بودند.

کپسول خدمه از بالای سفینه فضایی کاملاً مستقل و شش طبقه حمل شد و در حالی که به ارتفاع حدود 350000 فوتی (106 کیلومتری) اوج گرفت، قبل از سقوط به زمین، از زیر سایبانی از چتر نجات فرود آمد و از تقویت کننده موشک جدا شد. کف صحرا برای فرود ایمن

کل پرواز، از بلند شدن تا فرود، کمی بیش از 10 دقیقه طول کشید و خدمه چند دقیقه بی وزنی را در اوج پرواز زیر مداری تجربه کردند.

تقویت کننده موشک قابل استفاده مجدد این وسیله پرتاب خود را به زمین بازگرداند و در یک میدان باز از اسکاب در فاصله کمی از جایی که کپسول لحظاتی بعد فرود آمد، فرود آمد.

بزوس به همراه اعضای تیم بازیابی Blue Origin برای خوشامدگویی و در آغوش گرفتن فضانوردان شهروند تازه کار در حالی که از کپسول بیرون آمدند، همه لبخندها، با لباس پرواز آبی رنگ خود را در آغوش گرفتند. سپس در میان انبوهی از تشویق ها و تشویق ها، بال های فضانورد را به یقه هر یک از آنها چسباند.

هنگامی که با بزوس چت می کرد، چرچلی به طور خلاصه شگفتی خود را از دیدن سیاهی فضا از داخل کپسول بازگو کرد.

صداهای چرچلی و خدمه‌اش که در هنگام سواری هیجان را فریاد می‌زدند، می‌توانست در انتقال صوتی کپسول پخش شده در طول پخش زنده اینترنتی توسط Blue Origin شنیده شود، در حالی که وسیله نقلیه به اوج پرواز نزدیک می‌شد.

نام خود فضاپیما به نام آلن شپرد است که در سال 1961 به عنوان دومین نفر و اولین آمریکایی که به فضا سفر کرد، تاریخ را ثبت کرد – یک پرواز زیر مداری 15 دقیقه ای به عنوان یکی از فضانوردان اصلی ناسا “مرکوری هفت”. یک دهه بعد، شپرد به عنوان فرمانده ماموریت آپولو 14 روی ماه قدم زد و به دو گالف گلف روی سطح ماه برخورد کرد.

شهروند فضانوردان

چرچلی یکی از دو مسافر مهمان افتخاری و بدون پرداخت هزینه بود که توسط Blue Origin برای پرواز روز شنبه انتخاب شد. دیگری مایکل استرهان، 50 ساله، ستاره بازنشسته لیگ ملی فوتبال و یکی از مجریان برنامه تلویزیونی ABC “صبح بخیر آمریکا” است.

چهار مشتری کمتر شناخته شده و ثروتمند که مبالغ نامعلوم اما احتمالاً هنگفتی را برای صندلی‌های نیو شپرد خود پرداخت کردند، به آن‌ها پیوستند – دیلن تیلور، مدیر صنعت فضایی، ایوان دیک، مهندس و سرمایه‌گذار، لین بس، سرمایه‌گذار خطرپذیر و پسر 23 ساله‌اش، کامرون. بس بنا به گزارش بلو اوریجین، بیس ها به عنوان اولین جفت والد-فرزندی که با هم در فضا پرواز کردند، تاریخ را ثبت کردند.

انتظار می رفت که پرواز روز شنبه به حداکثر ارتفاع حدود 65 مایل برسد – درست بالای مرز بین المللی شناخته شده فضا به عنوان خط کارمان، تقریباً 62 مایل (100 کیلومتر) بالاتر از زمین.

این پرتاب سومین پرواز گردشگری فضایی برای Blue Origin است، شرکت بزوس – موسس و رئیس اجرایی غول خرده فروشی Amazon.com Inc – که دو دهه پیش تشکیل شد و اولین پرواز این شرکت با خدمه 6 مسافری است.

در جریان پخش اینترنتی راه اندازی Blue Origin از ریزش جزئی سقف مرگبار در انبار Amazon.com که توسط گردباد در اواخر روز جمعه در شهر ادواردزویل، ایلینوی یا جستجو برای افرادی که در زیر آوار گیر افتاده بودند، اشاره ای نشد.

خود بزوس در پرواز افتتاحیه Blue Origin در ماه ژوئیه همراه بود و به برادرش مارک بزوس، والی فانک، هوانورد زن پیشرو هشت ساله و اولیور دیمن 18 ساله، فارغ التحصیل دبیرستان هلندی و برنده قرعه کشی 28 میلیون دلاری در حراجی پیوست.

بازیگر ویلیام شاتنر که در نقش کاپیتان جیمز تی کرک از کشتی ستاره ای اینترپرایز در سریال تلویزیونی “Star Trek” دهه 1960 وعده سفر فضایی را تجسم بخشید، در اکتبر به دومین خدمه نیو شپرد پیوست تا مسن ترین فرد در فضا شود. سن 90.

میلیاردر بریتانیایی ریچارد برانسون، زمانی که بزوس را در اولین سفر با خدمه کامل با شرکت گردشگری فضایی خود Virgin Galactic Holding Inc همراهی کرد و با هواپیمای راکتی که در ارتفاع بالا رها شد تا لبه فضا بر فراز نیومکزیکو اوج گرفت، 9 روز به او ضربه زد. از یک جت حامل

سومین بازیکن در بخش رو به رشد گردشگری فضایی، کارآفرین میلیاردر، ایلان ماسک، خدمات شهروندی-فضانوردی SpaceX خود را در سپتامبر با پرتاب اولین خدمه کاملا غیرنظامی که تا به حال به مدار زمین رسیدند افتتاح کرد.