لهستان مصمم به دریافت بیش از 800 میلیارد یورو غرامت از جنگ جهانی دوم – RT World News

نخست‌وزیر لهستان فاش کرد که ورشو در حال ایجاد یک موسسه تحقیقاتی ویژه است که وظیفه آن بررسی آسیب‌های وارد شده به لهستان توسط آلمان نازی و فشار برای جبران غرامت از برلین است.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، این خبر را در مصاحبه ای با خبرگزاری آلمان DPA اعلام کرد که بخش هایی از آن روز جمعه منتشر شد. موراویسکی گفت که او چهارشنبه هفته گذشته سندی را امضا کرده است که راه اندازی این موسسه را آغاز کرده است که به نام مبارز برجسته مقاومت لهستانی یان کارسکی نامگذاری خواهد شد. وی افزود که «موضوع [was] از میز خارج نشد، زیرا با لهستان بسیار بد رفتار شد و هیچ غرامتی دریافت نکرد.

این مؤسسه مطالعات مختلف موجود در این زمینه را نظام‌مند خواهد کرد و ادعاهای علیه آلمان را پیگیری خواهد کرد.

موراویسکی در همان مصاحبه اعلام کرد که در ماه فوریه، یک کمیسیون ویژه پارلمانی که در سال 2017 تشکیل شد، یافته‌های خود را درباره خسارات ناشی از اشغال لهستان توسط آلمان نازی منتشر خواهد کرد. او اذعان داشت که «تصمیم در مورد اینکه با این گزارش چه خواهیم کرد، چه زمانی و چگونه، هنوز گرفته نشده است،با این حال، افزود که ورشو بودهمه چیز را برای ارائه به جهان آماده می کند.


کاچینسکی رهبر حزب حاکم لهستان خواستار غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان شد

بر اساس برآوردهای قبلی ورشو، که بر اساس موجودی در سال 1946 بود، خسارات وارده به 800 میلیارد یورو (901 میلیارد دلار) می رسد. با این حال، در سال 2019، یکی از اعضای کمیسیون پیشنهاد کرد که این لایحه در واقع می تواند بیش از 887 میلیارد یورو (1 تریلیون دلار) باشد. در همان سال، لهستان همزمان با هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم، فشار خود را بر آلمان بر سر موضوع غرامت تجدید کرد.

ورشو در تلاش خود برای وادار کردن برلین بهای مرگ و ویرانی که نازی ها بر کشورهای اشغال شده به بار آوردند، تنها نیست. در ماه آوریل، یونان درخواست های خود از آلمان را تجدید کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه در آن زمان تایید کرد که “سوال باقی می ماند[ed] باز کن.

آلمان، به نوبه خود، اصرار دارد که این موضوع در سال 1990، سال اتحاد مجدد آن، زمانی که معاهده موسوم به دو بعلاوه چهار بین آلمان شرقی و غربی و متحدان جنگ جهانی دوم اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده، بریتانیا، و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد، حل شد. فرانسه. در این سند، هیچ اشاره ای به غرامت از هر نوع وجود نداشت، که از نظر برلین، موضوع را برای همیشه حل می کند. با این حال، به طور قابل توجهی، نه لهستان و نه یونان طرف قرارداد نبودند.

برلین همچنین به معافیت غرامت در سال 1953 اشاره می کند که توسط جمهوری خلق لهستان و جمهوری دموکراتیک آلمان امضا شد، اما دولت لهستان ادعا می کند که این معافیت تنها تحت فشار مسکو تصویب شده است، هر دو کشور در آن زمان بخشی از بلوک شرق اتحاد جماهیر شوروی بودند. . در سال 2018، یاروسلاو کاچینسکی، رئیس حزب حاکم قانون و عدالت، ادعا کرد که لهستان هرگز از ادعای غرامت خود از آلمان دست برنداشته است.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!