لهستان متعهد شد که «سانترالیسم بوروکراتیک» اتحادیه اروپا را متوقف کند – RT World News

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، تصمیم اتحادیه اروپا برای آغاز اقدام قانونی علیه کشورش را محکوم کرد و گفت که باید محدودیتی برای اختیارات بروکسل وجود داشته باشد.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که علیه لهستان رسیدگی به تخلفات را آغاز خواهد کرد و دلیل آن را نقض اولویت قوانین اتحادیه اروپا عنوان کرد.

این تصمیم در پی دو حکم دادگاه قانون اساسی لهستان است که به قوانین لهستان بر قوانین اتحادیه اروپا اولویت داده و به این نتیجه رسیده است که بخش‌هایی از معاهدات اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور در تضاد است.


دادگاه عالی اتحادیه اروپا می گوید لهستان قوانین سیستم انتصاب قاضی را زیر پا گذاشته است

من فکر می‌کنم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر و بیشتر متوجه می‌شوند که باید در جایی محدودیت‌هایی از صلاحیت‌ها وجود داشته باشد، از آن‌هایی که می‌تواند توسط اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری شود، و آنهایی که توسط دولت لهستانی تعیین می‌شود.موراویسکی در یک سخنرانی تلویزیونی در کنفرانسی در روز چهارشنبه پس از اعلام اتحادیه اروپا گفت.

به عقیده وی، اکثریت شهروندان اروپایی نمی خواهند اتحادیه اروپا در زمینه های خاصی مانند قانون خانواده یا قانون ارث تصمیم گیری کند. نخست وزیر لهستان افزود که کمیسیون اروپا “همچنان به سمت عدم درک تقسیم صلاحیت ها حرکت می کندبین کشورهای عضو و بروکسل، به این معنی که گرایش رو به رشد به سمتسانترالیسم بوروکراتیک،” او گفت، “باید جایی مسدود شود

ورشو دو ماه فرصت دارد تا به نامه کمیسیون اروپا درباره اقدام قانونی پاسخ دهد. در همین حال تنش بین لهستان و اتحادیه اروپا تحویل بسته چند میلیارد دلاری بهبود کووید به این کشور را به تعویق انداخته است. کمیسیون اروپا نیز جریمه های روزانه هنگفتی را برای ورشو وضع کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: