لهستان خواهان ممنوعیت گسترده تر غذای اوکراینی است – رسانه – اخبار RT World

اتحادیه اروپا متعهد شده است 100 میلیون یورو به کشاورزان اروپای شرقی که از کاهش قیمت ها به دلیل واردات آسیب دیده اند کمک کند.

یک فروشگاه لهستانی مدعی شده است که لهستان می خواهد با افزودن انواع توت ها، تخم مرغ، مرغ، شکر و عسل، محدودیت های واردات مواد غذایی اوکراینی را گسترش دهد. چندین کشور اروپای شرقی غلات اوکراین را پس از سیل در بازار و کاهش قیمت های محلی هدف قرار دادند.

فشار ورشو برای محدودیت‌های گسترده‌تر روز پنج‌شنبه توسط ایستگاه رادیویی RFM گزارش شد که به اطلاعات غیررسمی گزارشگر خود در بروکسل اشاره کرد. مجارستان قبلاً تخم مرغ، گوشت، شکر، روغن آشپزی، شراب و بسیاری از انواع سبزیجات اوکراینی را ممنوع کرده است.

لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان با هم متحد شدند تا محصولات غذایی اوکراینی را از بازارهای خود دور نگه دارند که باعث عصبانیت در بروکسل شد. یک سخنگوی کمیسیون اروپا یکشنبه گذشته گفت “اقدامات یک جانبه” قابل قبول نبودند و کشورهای عضو باید “تمام تصمیمات را در اتحادیه اروپا هماهنگ کنید.”

سال گذشته، اتحادیه اروپا تعرفه ها و سهمیه ها را برای محصولات کشاورزی اوکراین لغو کرد و برای تسهیل صادرات این کالاها تلاش کرد تا ظاهراً به کی یف در مبارزه با روسیه کمک کند. کشورهای اروپای شرقی، به ویژه لهستان، از تلاش های جنگی کی یف حمایت کرده اند، اما با اعتراضات داخلی مواجه شده اند، زیرا کشاورزان برای رقابت با واردات ارزان تر تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید:
اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از کشورهایی که غلات اوکراینی را فراگرفته است – Politico

روز چهارشنبه، مقامات اتحادیه اروپا با نمایندگان پنج کشور برای بحث در مورد نگرانی های آنها دیدار کردند. کمیسیون اروپا 100 میلیون یورو (109 میلیون دلار) برای حمایت از کشاورزان در پنج کشور عضو پیشنهاد کرد که تقریباً دو برابر مبلغی است که قبلاً برای این منظور اختصاص داده شده بود. همچنین قول داد که بگیرد “اقدامات پیشگیرانه” در مورد گندم، ذرت، دانه های روغنی و تخمه آفتابگردان.

این بحران تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را در معرض خطر قرار داده است “بررسی واقعیت،” فایننشال تایمز در خبرنامه ای در روز پنجشنبه اشاره کرد. اوکراین یک قدرت بزرگ کشاورزی است و عضویت این کشور دسترسی بهتری به بازار مشترک اتحادیه اروپا می دهد. FT گفت که بن بست افشا شده است “شکاف بین موقعیت سیاسی و واقعیت های بازار” و آن الحاق “در بهترین حالت یک چشم انداز دور باقی می ماند” برای کیف

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: