لایحه ایالات متحده به دنبال ممنوعیت پیوستن کودکان زیر 13 سال به رسانه های اجتماعی است

لایحه ایالات متحده به دنبال ممنوعیت پیوستن کودکان زیر 13 سال به رسانه های اجتماعی است

مطالعات رسانه های اجتماعی را با افزایش اختلالات سلامت روان در نوجوانان مرتبط دانسته اند.

یک پیشنهاد جدید دو حزبی ارائه شده در سنای ایالات متحده به دنبال تعیین محدودیت سنی ملی برای استفاده از رسانه های اجتماعی در سراسر کشور است. لایحه فدرال به افراد زیر 13 سال پیشنهاد می کند از برنامه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و دیگران استفاده کنند. لایحه محافظت از کودکان در رسانه های اجتماعی همچنین پیشنهاد می کند که شرکت های فناوری باید قبل از ایجاد حساب کاربری برای نوجوانان رضایت والدین را دریافت کنند. CNN. به گفته این رسانه، این لایحه به دنبال آن است که به آنچه کارشناسان می گویند بحران سلامت روان ناشی از رسانه های اجتماعی است، رسیدگی کند.

طبق مفاد این لایحه، کودکان 13 ساله و کمتر از ایجاد حساب کاربری یا تعامل با سایر کاربران منع می‌شوند، اگرچه طبق متن پیش‌نویس قانون، همچنان می‌توانند بدون ورود به حساب کاربری، محتوا را مشاهده کنند.

این شرکت ها همچنین از استفاده از اطلاعات شخصی نوجوانان برای هدف قرار دادن آنها با محتوا یا تبلیغات منع می شوند. با این حال، برخی از آرامش‌ها ارائه شده است، مانند توصیه‌های هدفمند محدود به نوجوانان با تکیه بر سایر نشانه‌های زمینه‌ای.

برایان شاتز، سناتور دموکرات هاوایی، یکی از معماران لایحه فدرال، در مورد این قانون، به خبرنگاران گفت که کنگره باید فوراً از کودکان در برابر آسیب های رسانه های اجتماعی محافظت کند.

“شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به یک واقعیت سرسخت و ویرانگر برخورد کرده‌اند. راه برای ترغیب بچه‌ها به ماندن در پلتفرم‌ها و به حداکثر رساندن سود این است که آنها را ناراحت کنیم – آنها را خشمگین کنیم، آنها را عصبانی کنیم، آنها را بترسانیم، آنها را وادار کنیم. به نقل از آقای شاتز، آقای شاتز گفت: آسیب پذیر، تا آنها احساس درماندگی، اضطراب و ناامیدی کنند. CNN.

آقای شاتز اضافه کرد که این لایحه یک “عقل سلیم و رویکرد دو حزبی برای کمک به توقف این رنج” است که ناشی از استفاده نوجوانان از رسانه های اجتماعی است.

دو حامی اصلی دیگر سناتورهای کریس مورفی و کیتی بریت هستند که می‌گویند خانواده‌اش «مداوم» درباره رسانه‌های اجتماعی گفتگو می‌کنند. NBC News.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام از کاربران می‌خواهند قبل از ایجاد حساب کاربری حداقل ۱۳ سال داشته باشند. TikTok همچنین خط مشی مشابهی دارد و “تجربه ای منتخب و فقط برای افراد زیر 13 سال ارائه می دهد که شامل پادمان های اضافی و حفاظت از حریم خصوصی است”.

این لایحه جدیدترین تلاش برای حفظ سلامت روان جوانان است. در سال 2021، نظرسنجی رفتار پرخطر جوانان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان داد که 57 درصد از دختران دبیرستانی و 29 درصد از پسران دبیرستانی دائماً احساس غمگینی یا ناامیدی داشتند.

مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که رسانه های اجتماعی با افزایش اختلالات سلامت روان در نوجوانان و افسردگی در بزرگسالان مرتبط است.