قرص های مرک و فایزر برای استفاده پاکسازی شدند، اکنون ایالات متحده بر روی جیره بندی تمرکز می کند

قرص های مرک و فایزر برای استفاده پاکسازی شدند، اکنون ایالات متحده بر روی جیره بندی تمرکز می کند

Paxlovid شرکت Pfizer در اوایل این هفته مجاز شد

ایالات متحده دو قرص اول درمان کووید-19 خود را برطرف کرده است، و اکنون با مانع دیگری روبرو شده است – تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی باید کدام یک را دریافت کند.

مولنوپیراویر مرک و شرکت روز پنجشنبه توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده در بزرگسالان در معرض خطر بالای موارد شدید که هیچ گزینه درمانی دیگری ندارند، مجاز شد، اگرچه برای زنان باردار توصیه نمی شود. با این حال، ایالات متحده به زودی 3 میلیون دوره در دسترس خواهد داشت.

در همین حال، Paxlovid شرکت فایزر – که در اوایل این هفته مجاز شد – داده های کارآزمایی بالینی قوی تری را نشان داد که رئیس جمهور جو بایدن از این قرص به عنوان “یک درمان جدید امیدوارکننده” استقبال کرد. در ابتدا در مقادیر محدود در دسترس خواهد بود زیرا Pfizer طی یک فرآیند تولید چند ماهه آسیاب می‌کند.

تنظیم‌کننده‌ها اعلام می‌کنند که قرص فایزر را ترجیح می‌دهند، که بیشتر از آن خریده‌اند، اما ایالات متحده در مراحل اولیه قرص مرک، که به گفته قانون‌گذاران بهتر از عدم درمان است، بسیار بیشتر خواهد بود. هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود که ایالت‌ها و پزشکان متوجه خواهند شد که چه کسی چه چیزی را دریافت می‌کند.

دولت گفته است که ایالات متحده صدها هزار دوره آموزشی مرک را فوراً و 3 میلیون تا پایان ژانویه یا تقریباً کل سفارش خود را در دسترس خواهد داشت. برعکس، انتظار می‌رود که ایالات متحده تا پایان ژانویه فقط 265000 دوره درمان با فایزر دریافت کند، تا بهار تا 2 میلیون دوره در ماه و در مجموع 10 میلیون دوره تا جولای. محموله اولیه فقط 65000 دوره یا حدود 3180 دوره برای نیویورک است.

آقای بایدن که این هفته با ای‌بی‌سی نیوز صحبت می‌کرد، اذعان کرد که عرضه فایزر در ابتدا برای دسترسی به همه بیمارستان‌ها کافی نیست، اما دولت تمام آنچه را که فایزر تاکنون می‌تواند بسازد، سفارش داده است. او گفت: “اگر مردم واکسن را دریافت کنند، دو واکسن و یک تقویت کننده دریافت کنند، در موقعیتی قرار نخواهند گرفت که واقعا به چنین قرصی نیاز داشته باشند.”

کمیته دستورالعمل‌های مؤسسه ملی سلامت در حال تهیه فهرستی از توصیه‌ها در مورد نحوه تخصیص درمان‌ها است و دولت ایالات متحده این قرص را از طریق کانال‌هایی که برای درمان‌های موجود استفاده شده است توزیع می‌کند – و آنها را بر اساس سرانه به ایالت‌ها ارسال می‌کند. همچنین ارسال آنها به سایر نهادها، مانند مراکز بهداشتی اجتماعی واجد شرایط فدرال، در تلاش برای به حداقل رساندن شکاف نژادی در دسترس بودن.

اما در نهایت به پزشکان بستگی دارد که تجویز کنند چه کسی در ابتدا Paxlovid دریافت می کند و چه کسی جایگزینی مانند داروی Merck دریافت می کند.

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی بایدن، چهارشنبه گفت: «تقریباً مطمئناً پزشک برای فردی که در سه روز اول علائم قابل توجه کووید را مشاهده می‌کند و در گروه پرخطر قرار دارد، نسخه می‌نویسد.» قبل از مجوز مرک بدیهی است که وقتی عرضه محدودی دارید، وضعیت بسیار دشواری است.

سلین گاندر، پزشکی که به تیم انتقالی آقای بایدن در مورد کووید کمک کرد، گفت که معتقد است قرص مرک “کاربرد محدودی” دارد و نگران کمبود فایزر است. به عنوان مثال، حتی اگر پزشکان استفاده از Paxlovid را برای سالمندان مبتلا به بیماری های زمینه ای در اولویت قرار دهند، او گفت: “من بسیار نگران کمبود عرضه هستم. این تقریباً برای رفع نیاز کافی نیست.”

آقای فاوچی گفت، توصیه NIH همچنین می‌سنجید که آیا درمان دیگری مانند مرک، رمدسیویر یا آنتی‌بادی مونوکلونال ممکن است مناسب‌تر باشد یا خیر. فائوسی گفت: این توصیه پرخطرترین را هدف قرار می دهد، که “این چیزی است که شما می خواهید برای آن باشد، زیرا ما عرضه محدودی داریم، بنابراین اولویت بندی بهترین رویکرد را داریم.”

Molnupiravir که با شریک Ridgeback Biotherapeutics LP توسعه یافته است، صبح پنجشنبه توسط FDA برای استفاده در برخی موارد مجاز شده است. این آژانس گفت که مرک در میان بزرگسالان، و نه در میان زنان باردار، و برای افرادی که «گزینه‌های درمانی جایگزین COVID-19 مجاز توسط FDA در دسترس نیستند» استفاده می‌شود.

سربالایی

پاتریزیا کاوازونی، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا، گفت: ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که در آن داروی مرک برای بیمار مناسب‌تر از فایزر باشد. خانم کاوازونی گفت: “این یک سوال در دسترس بودن است، اما همچنین یک سوال مناسب بودن بیمار برای داروی خاص است.”

در یک کارآزمایی بالینی، قرص فایزر کاهش ۸۹ درصدی بستری شدن در بیمارستان را برای بیمارانی که دارو را ظرف سه روز پس از بروز علائم دریافت کردند، در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کردند، نشان داد. هیچ یک از بیماران تحت درمان با این دارو فوت نکردند. آخرین نتایج کارآزمایی مرک نشان داد که قرص آن خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در بزرگسالان مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط ​​را تا 30 درصد کاهش می دهد. این کمتر از برآورد قبلی 48 درصدی بود.

به گفته جف زینتز، هماهنگ کننده پاسخ آقای بایدن به کووید-19، تولید قرص فایزر شش تا هشت ماه طول می کشد. وی گفت: بنابراین عرضه این محصول طی چند ماه آینده افزایش خواهد یافت. ایالات متحده به فایزر کمک کرده است، از جمله اختیارات قانون تولید دفاعی در زمان جنگ، اما این شرکت هنوز به آن نیاز نداشته است.

آقای فائوچی در مورد فرآیند تولید فایزر گفت: «متاسفانه، این واقعاً یک فرآیند مصنوعی کاملاً پیچیده و پیچیده است. امیدواریم بتوانیم این روند را با همکاری نزدیک با آنها کوتاه کنیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)