قرص خانگی چین می تواند محوری از استراتژی Covid Zero خود باشد

قرص خانگی چین می تواند محوری از استراتژی Covid Zero خود باشد

چین به روی سایر نقاط جهان بسته است و مصمم است تا هرگونه شعله ور شدن داخلی را از بین ببرد.

قرص‌های جدید کووید کجا بیشتر مورد نیاز است؟ به جای نقاط داغ همه گیر، این مکان جایی خواهد بود که ویروس هنوز در آن جای پای ثابتی پیدا نکرده است: چین.

این برداشت از Tong Youzhi، مدیر اجرایی Kintor Pharmaceutical Ltd.، یک شرکت چینی است که بر روی چنین محصولی کار می کند. پس از مهار موفقیت آمیز ویروس با آزمایش انبوه، نظارت و محدودیت های سفت و سخت مرزی، چین اکنون به طور منحصر به فردی در برابر پاتوژن جدید آسیب پذیر است و در صورت تشدید شیوع، نیاز به دسترسی به درمان های موثر دارد.

تانگ در مصاحبه با بلومبرگ گفت: چین سرزمینی بکر برای ویروس است و افراد کمی در معرض آن قرار دارند. “اگر بخواهیم زندگی قبل از همه گیری خود را بازیابیم، فوریت برای داروهای موثر کووید در چین کمتر از جاهای دیگر نیست.”

تانگ گفت، نگرانی در مورد پتانسیل کووید برای از بین بردن سیستم مراقبت های بهداشتی تکه تکه چین پس از باز شدن مرزهای این کشور وجود دارد. جمعیت حفاظت طبیعی کمی از عفونت‌های قبلی دارند و واکسن‌های آن در پیشگیری از انتقال ویروس در آزمایش‌های بالینی کمتر مؤثر بودند.

داروی آزمایشی پروکسالوتامید کینتور – که اکنون در مراحل پایانی آزمایشات در ایالات متحده و برزیل مورد مطالعه قرار می گیرد – می تواند به صورت خوراکی مصرف شود و به راحتی در مقادیر زیاد ساخته می شود که ویژگی های ارزشمندی در یک بیماری همه گیر است.

Kintor، مستقر در سوژو، در استان جیانگ سو در شرق چین، سال ها پیش مطالعه این ترکیب را برای درمان سرطان پروستات آغاز کرد. این هورمون یک هورمون مردانه به نام آندروژن را مهار می کند، که برخی از محققان معتقدند می تواند با خطر ابتلا به کووید شدید مرتبط باشد.

یک مطالعه اولیه در برزیل نشان داد که میزان بستری شدن در بیمارستان در بیماران مبتلا به کووید خفیف و مرگ و میر در میان افراد بسیار بیمار را کاهش می دهد، نتیجه ای که برخی از کارشناسان گفتند آنقدر خوب است که صحت داشته باشد. تانگ گفت که آزمایش‌های بزرگ‌تر و دقیق‌تری در ایالات متحده، چین و جاهای دیگر برای تأیید یافته‌ها در حال انجام است و نتایج مثبت راه را برای تأیید هموار می‌کند.

سهام Kintor در 12 ماه گذشته بیش از 6 برابر شده است و در روز سه شنبه به 59.00 دلار هنگ کنگ برای هر سهم بسته شد.

بیشتر تلاش‌های چین برای توسعه داروی کووید بر روی درمان‌های آنتی‌بادی متمرکز شده است که ویروس را خنثی می‌کند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که انتظار می‌رود تایید اضطراری برای درمان‌ها در چین به زودی در ماه دسامبر انجام شود.

اولویت

یک درمان خانگی می‌تواند عامل مهمی در مذاکرات چین در مورد اینکه چه زمانی استراتژی خود را برای درمان کووید به‌عنوان آندمیک متمرکز کند. جورج گائو فو، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی در اواخر سپتامبر گفت که داروها اکنون در اولویت کاهش تأثیر این بیماری هستند. او گفت که همراه با واکسیناسیون، توانایی درمان عفونت به انتقال کشور به همزیستی با ویروس کمک می کند.

چین علیرغم اینکه بیش از 75 درصد از جمعیت آن به طور کامل واکسینه شده اند، همچنان به روی سایر نقاط جهان بسته است و مصمم است که هرگونه شعله ور شدن داخلی را از بین ببرد.

کمپین واکسیناسیون آن به شدت بر تلقیح‌های غیرفعال خانگی تکیه می‌کند که نسبت به شات‌های mRNA بسیار قوی که به طور گسترده در غرب استفاده می‌شود، در مسدود کردن عفونت‌ها مؤثر نبوده‌اند. این سؤالاتی را در مورد اینکه آیا واکسیناسیون به تنهایی کافی است یا خیر ایجاد می کند و از نظر تحلیلگران به عنوان دلیلی کلیدی برای عدم تمایل پکن به دور شدن از استراتژی به اصطلاح Covid Zero تلقی می شود.

بیمارستان بحران

توزیع نابرابر منابع پزشکی در میان جمعیت 1.4 میلیاردی کشور نیز بر اهمیت دسترسی به داروهای مؤثر تأکید می کند. در حالی که شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای دارای برخی از پزشکان برتر جهان و مجهزترین امکانات پزشکی هستند، کلینیک‌ها و شبکه‌های مراقبت‌های بهداشتی در بخش‌های کمتر توسعه‌یافته چین ابتدایی هستند و ممکن است تحت فشار قرار گیرند.

شعله ور شدن اخیر در استان های شمال غربی که به یک شیوع کامل در سراسر کشور گسترش یافت، خطراتی را برای مناطق دورافتاده کشور در معرض خطر قرار داد. پزشکان و پرستاران در حین کار آلوده شدند، در حالی که بسیاری از بیماران مجبور شدند به مراکز بزرگتر منتقل شوند.

به گفته کینتور تانگ، درمان‌های مؤثر و در دسترس می‌تواند ترس از ابتلا به بیماری شدید یا مرگ را کاهش دهد.

تانگ گفت: “چالش فوق العاده است.” با توجه به تراکم بالای جمعیت، فقدان عفونت و دسترسی کمتر سرانه، چنین دارویی برای بازگشت به حالت عادی اهمیت بیشتری دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)