قرارداد 275 میلیارد دلاری “محرمانه” اپل با چین افشا شد – RT World News

بر اساس اسناد داخلی جدید منتشر شده، تیم کوک، مدیر عامل اپل، طبق گزارش‌ها، قراردادی «محرمانه» به ارزش 275 میلیارد دلار با مقامات چینی برای دور زدن محدودیت‌های فعالیت‌های شرکتش امضا کرده است.

بر اساس گزارشی که در روز سه‌شنبه توسط Information منتشر شد، این توافقنامه بزرگ پنج ساله شامل تعهد اپل برای تقویت اقتصاد چین از طریق سرمایه‌گذاری و سایر شرکت‌های تجاری بود که در روز سه‌شنبه منتشر شد.

گفته می‌شود این قرارداد پس از سفرهای متعدد کوک به این کشور، در زمانی که اپل با مشکل مواجه شد، با کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین امضا شد. “سری اقدامات نظارتی” این رسانه گزارش داد که از سوی دولت که بر تجارت آن تأثیر منفی گذاشته است، خاطرنشان کرد که مقامات پکن معتقدند که این شرکت “به اندازه کافی به اقتصاد محلی کمک نمی کرد.”

ادامه مطلب


اپل فاش می کند که کدام دیپلمات ها توسط پگاسوس هک شده اند

کوک در طول سال 2016 تلاش کرد تا دولت چین را لابی کند، زیرا اقداماتی را اجرا می کرد که به اپ استور، iCloud و سیستم Apple Pay شرکتش آسیب می رساند و منجر به کاهش فروش آیفون برای مدتی شد.

کوک علاوه بر موافقت با راه‌اندازی مجموعه‌ای از مکان‌های خرده‌فروشی جدید، طرح‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و مراکز تحقیق و توسعه در سراسر چین، ظاهراً متعهد شد که شرکت او در کنار دانشگاه‌های چینی و تولیدکنندگان محلی کار کند و حتی قطعات را از تامین‌کنندگان داخل کشور خریداری کند. به جای “حمایت و کمک لازم” از دولت، اپل خواهد کرد برای دستیابی به منافع متقابل و یک موقعیت برد-برد، همراه با شرکت های چینی رشد کنید.

بلافاصله پس از معامله ادعایی، اپل به طور علنی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک رقیب چینی Uber، Didi Chuxing، در می 2016 اعلام کرد، که کوک ادعا کرد که آن را ارائه خواهد کرد. “فرصتی برای یادگیری بیشتر در مورد بخش های خاصی از بازار چین.” در همان سال، همچنین قرارداد بزرگی را با بزرگترین تولیدکننده توربین بادی کشور، علم و فناوری Goldwind سین کیانگ، اعلام کرد و برنامه‌هایی برای انتقال عملیات iCloud به چین در سال 2017 انجام داد. یک صندوق انرژی سبز 300 میلیون دلاری تا سال 2018 تأسیس شد، که به نظر می‌رسد همه آنها باشند. مطابق با قرارداد پنج ساله

به نظر می رسد که کسب و کار اپل در چین پس از سرکوب نظارتی در سال 2016 به طور قابل توجهی بهبود یافته است و در تابستان گذشته رکورد درآمد سه ماهه 68 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده و همچنان به افتتاح ویترین ها و مراکز تحقیقاتی جدید ادامه می دهد. بر اساس این گزارش، اکنون چین حدود یک پنجم کل فروش اپل را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اپل واکنش نشان داد و تنظیم کننده بازار روسیه را به دادگاه کشاند