قرارداد فرعی AUKUS با قیمت گزافی برای استرالیایی ها همراه است – RT World News

یکی از اندیشکده های این کشور در گزارش جدیدی که هزینه نهایی پروژه را تا 121 میلیارد دلار تخمین می زند، فاش کرد: قرارداد زیردریایی، که بخشی از پیمان AUKUS را تشکیل می دهد، ممکن است برای استرالیایی ها قیمت بالایی داشته باشد.

موسسه سیاست استراتژیک استرالیا (ASPI) هشدار داد توافقی که قبلاً باعث شده بود کانبرا قرارداد 90 میلیارد دلاری زیردریایی دیزل-الکتریکی خود با فرانسه را به نفع شرکای جدید – ایالات متحده و بریتانیا کنار بگذارد – اکنون ممکن است به جیب مالیات دهندگان استرالیا نیز ضربه بزند. در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد.

ادامه مطلب


نماینده وعده داد که زیرساخت های هسته ای استرالیا برای «حمله قریب الوقوع» یا «تغییر رژیم» نیستند

استرالیا هنوز طرح دقیق زیردریایی مورد نظر خود و اینکه آیا برای ساخت آنها با ایالات متحده یا بریتانیا شریک خواهد شد، مشخص نکرده است. نخست وزیر اسکات موریسون در سپتامبر گفت که این کار انجام خواهد شد “از طریق ارزیابی برنامه نسبتا مهم و جامع” طی 12 تا 18 ماه آینده

ASPI این را پذیرفت “هر گونه برآورد هزینه یک فعالیت بسیار غنی از مفروضات است” در این مرحله از آنجایی که اکثر پارامترهای معامله هنوز روی آن توافق نشده اند. با این حال، اتاق فکر همچنان کل هزینه های معامله را تحت مجموعه ای از سناریوهای مختلف محاسبه کرد.

آیا کانبرا باید مجموعه ای از زیرمجموعه های کوچکتر را انتخاب کند و آنها را بسازد “به کارآمدترین شکل ممکن،” کل هزینه ها در قیمت های ثابت بین 70 میلیارد دلار استرالیا (49.86 میلیارد دلار آمریکا) و 78 میلیارد دلار استرالیا (55.55 میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود. اگر تورم در نظر گرفته شود، این قیمت بین 116 میلیارد دلار استرالیا (82.62 میلیارد دلار آمریکا) و 129 میلیارد دلار استرالیا (91.88 میلیارد دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت.

اگر دولت استرالیا رویکرد «ساخت مستمر» گران‌تری داشته باشد و صنایع دستی زیر آب بزرگ‌تر را ترجیح دهد، هزینه‌ها ممکن است به بین 77 میلیارد دلار استرالیا (55.55 میلیارد دلار آمریکا) و 78 میلیارد دلار استرالیا (61.96 میلیارد دلار آمریکا) یا 153 میلیارد دلار استرالیا (108.97 دلار آمریکا) افزایش یابد. میلیارد) به 171 میلیارد دلار استرالیا (121.79 میلیارد دلار آمریکا) در قیمت های خروجی.

ASPI معتقد است که این پروژه خواهد بود “یک تعهد بزرگ و احتمالا بزرگترین و پیچیده ترین تلاشی که استرالیا آغاز کرده است” در حالی که برخی رسانه های محلی گزارش دادند که در شرف کاهش تولید ناخالص داخلی استرالیا است.

ادامه مطلب


ایالات متحده و بریتانیا داده های طبقه بندی شده زیردریایی را با استرالیا تحت AUKUS به اشتراک می گذارند

تحلیلگران اندیشکده همچنین بر این باورند که انتخاب شریک برای این پروژه ممکن است حتی مهمتر از تعیین طرح زیردریایی باشد. ایالات متحده 10 برابر سریعتر از بریتانیا در حال ساخت صنایع دستی زیر آب است. رسانه های استرالیایی گزارش دادند که برنامه زیردریایی بریتانیا ممکن است تا پایان دهه آغاز شود، در حالی که آمریکا ممکن است تا پس از سال 2030 شروع به ساخت این شناورها نکند.

چه کسی ظرفیت این را دارد که به ما کمک کند؟ اگر هر سه سال یک بار بخواهیم، ​​بریتانیا باید تولید خود را دو برابر کند. مسئله این است که کدام شریک ظرفیت کمک به ما را دارد تا به آنجا برسیم.” یکی از نویسندگان این گزارش، دکتر مارکوس هلیر، به گاردین استرالیا گفت. او افزود که یک رویکرد مشترک که به صنعت استرالیا اجازه می دهد بخشی از پروژه نیز باشد، می تواند زمان زیادی را برای کانبرا ذخیره کند.

این می تواند تفاوت زیادی در برنامه ایجاد کند. می تواند اوایل دهه 2030 را به جای اواخر دهه 2030 یا حتی اوایل دهه 2040 هدف قرار دهد. هلیر گفت. با این حال، ASPI هشدار می‌دهد که شش زیردریایی کلاس کالینز موجود در استرالیا ممکن است قبل از اینکه کشتی‌های زیردریایی جدید به طور کامل عملیاتی شوند، بازنشسته شوند.

احتمالاً حداقل دو دهه و ده ها میلیارد دلار هزینه غرق شده تا استرالیا به قابلیت نظامی مفید هسته ای دست یابد.» این گزارش گفت و افزود که ما ممکن است قبلاً به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اجتناب از کاهش جدی و بالقوه پایدار در قابلیت زیردریایی غیرممکن باشد.»