قتل عام تعطیلات آخر هفته شیکاگو 11 کشته بر جای گذاشت – RT World News

حداقل 58 نفر از جمله دو کودک نوپا در یک دوره سه روزه در شهر تیراندازی شده اند

یکی دیگر از تعطیلات تعطیلات آخر هفته در شیکاگو مرگبار شد و در آخرین شیوع خشونت های مسلحانه در این شهر، 58 نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و 11 نفر کشته شدند. قربانیان شامل دو کودک نوپا بودند که بر اثر انفجار سلاح گرم در خانه هایشان مجروح شدند.

به گفته پلیس، تیراندازی ها بین ساعت 6 بعد از ظهر روز جمعه تا ساعت 23:59 بعد از ظهر دوشنبه رخ داده است و به گفته پلیس، سن قربانیان از 2 سال تا 77 سال بوده است. بنا بر گزارش ها، این حادثه مرگبارترین آخر هفته روز یادبود شیکاگو در هشت سال گذشته را رقم زد و در اولین تعطیلی از زمان روی کار آمدن شهردار براندون جانسون در اوایل این ماه رخ داد.

خشونت به تیراندازی محدود نشد. یک زن با ضربات چاقو در اوایل صبح شنبه در کوچه ای کمتر از دو بلوک از خانه جانسون در محله آستین شهر پیدا شد. یک مرد 36 ساله عصر دوشنبه در حدود پنج بلوک خانه شهردار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد. هر دو تیراندازی مربوط به کودکان دو ساله عصر یکشنبه رخ داد.


میزان تیراندازی دسته جمعی آمریکا فاش شد

بسیاری از قربانیان، از جمله ویلیام هیر 34 ساله، فقط در یک پیاده رو ایستاده بودند که مهاجمان آنها را سوار کردند و به آنها شلیک کردند. سه بلوک دورتر از خانه‌اش، ماشینی ایستاد. متیو هیر، برادر این مرد، به شبکه خبری NBC در شیکاگو گفت. دو گلوله از طرف هر نفر شنیده شد. پول نخواستند. چیزی نخواستند. آنها بی دلیل به او شلیک کردند.»

هیچ مظنونی دستگیر نشده است. تیراندازی در سراسر ایالات متحده حداقل 16 کشته و ده ها زخمی در تعطیلات آخر هفته برجای گذاشت. در پی درگیری بین دو گروه در هالیوود، فلوریدا، که عصر دوشنبه در امتداد یک پیاده‌روی ساحلی شلوغ شد، 9 نفر زخمی شدند.

تعطیلات آخر هفته در شیکاگو اغلب با خشونت اسلحه همراه است. به عنوان مثال، بیش از 100 نفر در جریان 69 حادثه جداگانه در آخر هفته 4 ژوئیه سال 2021 مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که 18 نفر کشته شدند. آخر هفته روز یادبود سال گذشته 9 قربانی تیراندازی را در شهر کشته و 42 نفر را مجروح کرد.

بیشتر بخوانید:
در تیراندازی در ساحل فلوریدا 9 نفر زخمی شدند – پلیس

جانسون، معلم سابق و سازمان دهنده اتحادیه، زمانی خواستار تغییر مسیر پول شد “از سیستم های شکست خورده و نژادپرستانه پلیس، جرم انگاری و حبس.” با این حال، حتی به عنوان او حمایت کرده است “کل نگر” با رویکرد امنیت عمومی، او به دنبال کاهش هزینه های پلیس نبوده است. در واقع، او قصد دارد 200 کارآگاه دیگر را برای کمک به حل جنایات بیشتر استخدام کند.

شهردار جدید هفته گذشته طرح ایمنی را برای جلوگیری از خشونت در تعطیلات آخر هفته اعلام کرد. استراتژی او شامل لغو روزهای مرخصی پلیس برای افزایش کارکنان و به کارگیری ده ها جلیقه زرد بود “حافظان صلح” برای گشت زنی در خیابان ها پلیس دستور بررسی کیف در سواحل محلی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:
آمریکا پایتخت قتل جدیدی دارد

جانسون در پاسخ به سوالی درباره تیراندازی‌ها، گفته است که عوامل اجتماعی و اقتصادی مقصر هستند: «فقر در آخر هفته از بین نرفت. همانطور که می‌دانیم وقتی جوامع سرمایه‌گذاری نکردند و آسیب دیدند، شما تجلی آن آسیب را خواهید دید.»