قانون محافظت از افراد مذهبی در برابر “فرهنگ لغو” در کارها – اخبار جهانی RT

دولت استرالیا روز پنجشنبه یک قانون بسیار بحث‌برانگیز ارائه کرد که از حق افراد با ایمان برای ابراز عقاید مذهبی خود بدون «لغو، آزار و اذیت یا توهین» محافظت می‌کند.

این قانون که توسط نخست وزیر اسکات موریسون، یک مسیحی مومن، ارائه شده است، با هدف محافظت از استرالیایی ها در برابر قوانین ضد تبعیض موجود در هنگام تصویب آن ها است. “بیانات اعتقادی.”

بسیاری از افراد از سنت‌های مذهبی مختلف نگران عدم حمایت مذهبی در برابر رواج «فرهنگ لغو» در زندگی استرالیایی هستند.» موریسون گفت، تصمیم به پیشبرد این لایحه را توضیح داد.

مردم را نباید لغو کرد یا مورد آزار و اذیت یا توهین قرار داد زیرا اعتقادات آنها با دیگران متفاوت است.

این قانون پس از چندین سال بحث در مورد موضوع تبعیض مذهبی و ابراز عقیده پس از تصویب ازدواج همجنس گرایان در کشور در سال 2017 آمده است.

ادامه مطلب


چرا تشکیل یک جبهه متحد در برابر بیداری سخت است؟

گروه‌های حقوق دگرباشان جنسی نسبت به میزان حمایتی که در این لایحه از گروه‌های مذهبی ارائه می‌شود، ابراز نگرانی کرده‌اند و هشدار داده‌اند که این قانون می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا در محل کار، مدارس یا سایر موسسات دست به رفتارهای تحقیرآمیز یا مضر بزنند.

یکی از نگرانی‌هایی که توسط فعالانی که با این قانون مخالف هستند مطرح شده این است که این قانون به سازمان‌های مذهبی اجازه می‌دهد تا استخدام افراد با ایمان را در اولویت قرار دهند. گروه‌های دگرباشان جنسی بیم دارند که این امر باعث اخراج معلمان از مدارس کاتولیک در کشور به دلیل مشکلات این موسسه شود. “اخلاق مذهبی.”

در تلاش برای آرام کردن منتقدان، دولت استرالیا روشن بود که آزادی اعطا شده توسط این قانون به افراد مذهبی اجازه نمی دهد “تهدید، ارعاب، آزار و اذیت یا توهین” دیگران.

این لایحه تضمینی برای تصویب در مجلس سفلی در صورت رای گیری در هفته آینده نیست، زیرا برخی از قانونگذاران تهدید می کنند که به دلیل موضوع نامربوط دستورات واکسن کووید-19، که از موریسون می خواهند آن را ممنوع کند، با این قانون مخالفت کنند.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!