قانون جدید توییتر «بدون رضایت» نمی‌توان عکس‌های افراد دیگر را به اشتراک گذاشت

نمی‌توان عکس‌های افراد دیگر را «بدون رضایت» به اشتراک گذاشت: قانون جدید توییتر

توییتر قوانین جدیدی را وضع کرد که کاربران را از اشتراک گذاری تصاویر خصوصی مسدود می کند.

سانفرانسیسکو:

توییتر قوانین جدیدی را روز سه‌شنبه اعمال کرد که کاربران را از اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی افراد دیگر بدون رضایت آن‌ها ممانعت می‌کرد و این اقدام در تشدید خط‌مشی این شبکه تنها یک روز پس از تغییر مدیران اجرایی بود.

بر اساس قوانین جدید، افرادی که شخصیت عمومی نیستند، می توانند از توییتر بخواهند که تصاویر یا ویدیوهایی را که گزارش می کنند بدون اجازه پست شده اند، حذف کند.

توییتر اعلام کرد که این سیاست برای «شخصیت‌های عمومی یا افرادی که رسانه‌ها و متن توییت‌های همراه آن به نفع عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند یا به گفتمان عمومی ارزش می‌افزایند» اعمال نمی‌شود.

این شرکت افزود: “ما همیشه سعی خواهیم کرد زمینه ای را که محتوا در آن به اشتراک گذاشته شده است ارزیابی کنیم و در چنین مواردی ممکن است اجازه دهیم تصاویر یا ویدئوها در سرویس باقی بمانند.”

سال‌هاست که درباره حق کاربران اینترنت برای توسل به پلتفرم‌ها هنگامی که تصاویر یا داده‌های مربوط به آنها توسط اشخاص ثالث ارسال می‌شود، به ویژه برای اهداف مخرب، بحث شده است.

توییتر قبلاً انتشار اطلاعات خصوصی مانند شماره تلفن یا آدرس افراد را ممنوع کرده بود، اما «نگرانی‌های فزاینده» در مورد استفاده از محتوا برای «آزار، ارعاب و افشای هویت افراد» وجود دارد.

این شرکت به “تأثیر نامتناسب بر زنان، فعالان، مخالفان و اعضای جوامع اقلیت” اشاره کرد.

نمونه‌های برجسته‌ای از آزار و اذیت آنلاین شامل رگبار خشونت‌های نژادپرستانه، جنسیتی و همجنس‌گرا هراسی در توییچ، بزرگترین سایت پخش بازی‌های ویدیویی در جهان است.

اما موارد آزار و اذیت فراوان است، و قربانیان اغلب باید دعواهای طولانی را انجام دهند تا تصاویر مضر، توهین آمیز یا تولید غیرقانونی خود را از پلتفرم های آنلاین حذف کنند.

برخی از کاربران توییتر این شرکت را تحت فشار قرار دادند تا مشخص کند که سیاست سخت‌گیرانه چگونه عمل می‌کند.

جف جارویس، روزنامه‌نگار، در توییتی نوشت: “آیا این به این معنی است که اگر من از مثلاً یک کنسرت در پارک مرکزی عکس بگیرم، به اجازه همه افراد حاضر در آن نیاز دارم؟ ما حس عمومی را به ضرر مردم کم می‌کنیم.” استاد دانشگاه سیتی نیویورک

این تغییر یک روز پس از آن اتفاق افتاد که جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، اعلام کرد که شرکت را ترک می کند و وظایف مدیرعاملی را به پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی شرکت واگذار کرد.

این پلتفرم، مانند سایر شبکه های رسانه اجتماعی، با قلدری، اطلاعات نادرست و محتوای نفرت انگیز مبارزه کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)