قانونگذار آمریکایی لایحه ای را برای اعلام دیوالی به عنوان تعطیلات فدرال در ایالات متحده معرفی می کند

قانونگذار آمریکایی لایحه ای را برای اعلام دیوالی به عنوان تعطیلات فدرال در ایالات متحده معرفی می کند

یک قانونگذار آمریکایی روز جمعه لایحه ای را به کنگره آمریکا ارائه کرد تا دیوالی را تعطیل فدرال اعلام کند.

واشنگتن:

یک قانونگذار برجسته آمریکایی روز جمعه لایحه ای را به کنگره آمریکا ارائه کرد تا دیوالی، جشنواره چراغ ها را تعطیل فدرال اعلام کند، اقدامی که مورد استقبال جوامع مختلف از سراسر کشور قرار گرفت.

گریسد منگ، نماینده کنگره در یک کنفرانس خبری مجازی به خبرنگاران گفت: دیوالی یکی از مهم ترین روزهای سال برای میلیاردها نفر در سراسر جهان و برای خانواده ها و جوامع بی شماری در کوئینز، نیویورک و ایالات متحده است. طرح این لایحه در مجلس نمایندگان

قانون روز دیوالی، زمانی که توسط کنگره تصویب شد و توسط رئیس جمهور به قانون تبدیل شد، جشنواره چراغ ها را دوازدهمین تعطیلات رسمی فدرال در ایالات متحده تبدیل می کند.

این نماینده کنگره گفت که ایجاد یک تعطیلات فدرال برای دیوالی و روز تعطیلی که فراهم می کند، به خانواده ها و دوستان اجازه می دهد تا با هم جشن بگیرند و نشان دهد که دولت برای ساختار فرهنگی متنوع ملت ارزش قائل است. او گفت: “جشن دیوالی زمان فوق العاده ای در اینجا در کوئینز است، و هر سال به راحتی می توان فهمید که این روز چقدر برای بسیاری از مردم اهمیت دارد. قدرت آمریکا از تجربیات، فرهنگ ها و جوامع متنوعی که این کشور را تشکیل می دهند نشات می گیرد.” گفت.

منگ گفت: “قانون روز دیوالی من گامی در جهت آموزش همه آمریکایی ها در مورد اهمیت این روز و تجلیل از چهره کامل تنوع آمریکایی است. من مشتاقانه منتظر این هستم که این لایحه را از طریق کنگره ارائه دهم.”

جنیفر راجکومار، نماینده مجلس نیویورک، با استقبال از این اقدام، گفت: “امسال شاهد بودیم که کل ایالت ما یک صدا در حمایت از به رسمیت شناختن دیوالی و جامعه جنوب آسیا صحبت کرد.”

“همکار فوق‌العاده من در دولت، نماینده کنگره، منگ، اکنون جنبش را با قوانین تاریخی خود ملی می‌گیرد تا دیوالی را به یک تعطیلات فدرال تبدیل کند. ما با هم نشان می‌دهیم که دیوالی یک تعطیلات آمریکایی است. به بیش از 4 میلیون آمریکایی که دیوالی را جشن می‌گیرند، دولت شما می‌بیند. شما و شما را می شنود، “او گفت.

جرمی کونی، سناتور ایالت نیویورک، با تحسین منگ به خاطر ادامه کارش برای افزایش دیده شدن جامعه آسیایی-آمریکایی، گفت که نامگذاری دیوالی به عنوان تعطیلات فدرال نه تنها برای کسانی که این جشن را رعایت می کنند تجلیل می کند، بلکه یک سنت فرهنگی را برجسته می کند که برخی آمریکایی ها به طور منظم تجربه نمی کنند.

شکر کریشنان، عضو شورای شهر نیویورک، گفت: “دیوالی یک تعطیلات ویژه برای بسیاری از جوامع جنوب آسیا و هند و کارائیب است.”

“من به عنوان اولین آمریکایی سرخپوستی که تا به حال به دولت نیویورک انتخاب شده است، بسیار مفتخرم که از قانون منگ، نماینده کنگره برای ایجاد “دیپاوالی” به عنوان تعطیلات فدرال حمایت می کنم. بسیار مهم است که کودکانی مانند من بتوانند به طور رسمی تعطیلات خود را با خانواده های خود جشن بگیرند. راهی که من نتوانستم بزرگ شوم.»

تعداد زیادی از اعضای جامعه از معرفی قانون روز دیوالی در مجلس نمایندگان استقبال کردند.

سیم جی سینگ عطاریوالا، مدیر ارشد سیاست و حمایت از ائتلاف سیک ها، گفت: «به رسمیت شناختن دیوالی و باندی چور دیواها برای غنی سازی بافت فرهنگی ایالات متحده و تقویت درک و قدردانی بیشتر از دیاسپورای ثروتمند جنوب آسیا بسیار مهم است.

ریچارد دیوید، عضو هیئت مدیره اتحادیه هند و کارائیب، گفت: «امروز نقطه عطفی است که نمایان شدن، مشارکت و پیشرفت ما را در ایالات متحده با قانون روز دیوالی نشان می دهد.

تبریک منگ، نماینده کنگره، رئیس ائتلاف هندوهای آمریکای شمالی نیکونج تریودی گفت این جشنواره شاد توسط میلیون ها آمریکایی جشن گرفته می شود و نماد پیروزی خیر بر شر و نور بر تاریکی است و مردم را از هر پیشینه ای گرد هم می آورد تا نیکی و رفاه را گرامی بدارند. ، صلح و رفاه – چیزهایی که همه می توانند ارزش قائل شوند و از آنها بهره مند شوند.

ریا چاکرابارتی، مدیر سیاست هندوها برای حقوق بشر، گفت: “به عنوان هندو آمریکایی، ما بسیار خوشحالیم که لایحه ای را برای احترام به جشن های زیادی که در شبه قاره هند، کارائیب و فراتر از آن در دیوالی برگزار می شود، می بینیم.”

دکتر نتا جین، بنیانگذار و رئیس بنیاد بین المللی آهیمسا، گفت: «زمان آن رسیده است که دیوالی را به عنوان تعطیلات در مدارس دولتی ایالات متحده به رسمیت بشناسیم.

او گفت: “با فرزندان ما باید به طور مساوی رفتار شود. همانطور که فرزندان ما فرهنگ های دیگر را جشن می گیرند، دیگران نیز باید فرهنگ ما را جشن بگیرند و در مورد آنها یاد بگیرند. این تنها راهی است که می توانیم احترام متقابل، درک متقابل و پذیرش متقابل را به کودکان بیاموزیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)