قاضی دادگاه عالی چین به دلیل فساد مالی به 12 سال زندان محکوم شد

قاضی دادگاه عالی چین به دلیل فساد مالی به 12 سال زندان محکوم شد

قاضی منگ شیانگ در سال 2016 به عنوان مدیر اداره اجرای احکام منصوب شد. (نمایندگی)

پکن:

یک قاضی دادگاه عالی در چین به دلیل دریافت رشوه به ارزش 22.7 میلیون یوان (3.3 میلیون دلار) طی دو دهه به 12 سال زندان محکوم شد.

دادگاه بین المللی مردم در شهر ژنگژو روز سه شنبه اعلام کرد قاضی منگ شیانگ، مدیر سابق دفتر اجرای دادگاه عالی خلق و عضو کمیته محاکمه آن نیز پس از اعتراف به دریافت رشوه بین سال های 2003 و 2020، دو میلیون یوان جریمه شد.

ساوت چاینا مورنینگ پست مستقر در هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش داد که دادگاه گفت منگ از موقعیت و قدرت خود برای دریافت رشوه در ازای کمک به دیگران در مواردی مانند احکام دادگاه و اجرای قانون، تضمین قراردادهای ساخت و ساز برای شرکت ها و تأثیرگذاری بر انتخاب کادر استفاده کرده است. .

در این گزارش آمده است که منگ، 58 ساله، دو سال پیش به عنوان بخشی از کمپین “اصلاح خود” که مقامات قضایی و اجرای زمین را هدف قرار می دهد، تحت بازجویی قرار گرفت.

او بیش از سه دهه در سیستم قضایی کشور کار کرده بود و کار خود را به عنوان منشی در یک دادگاه محلی در پکن آغاز کرد.

با ارتقاء درجات، مناصب رهبری مختلفی در سیستم قضایی، از جمله دادگاه عالی خلق در پکن، داشت.

در حالی که پرونده منگ فساد در رده های بالای قوه قضاییه چین را برجسته می کند، ژو کیانگ، رئیس سابق دادگستری، در جلسه سالانه قوه مقننه در ماه گذشته گفت که 61 مقام از دادگاه عالی – که شامل صدها قاضی و مقامات اداری است – در پنج سال گذشته تحت بازجویی قرار گرفته و مجازات شده است.

در این گزارش آمده است که نقش منگ به عنوان عضوی از کمیته محاکمه دادگاه عالی – گروهی از مقامات عالی رتبه منتخب کنگره ملی خلق، قوه مقننه کشور – به این معنی بود که او در بحث درباره پرونده های پیچیده و مهم شرکت داشت.

او در سال 2016 به عنوان مدیر دفتر اجرای احکام منصوب شد – نقشی که به این معنی بود که او مسئول کمک به حفظ عملکرد روان سیستم قضایی بود.

این دفتر احکام دادگاه را اجرا می کند، به اختلافات مربوط به اجرای احکام در مناطق یا استان های مختلف رسیدگی می کند و درخواست های تجدیدنظر مربوط به آن احکام را بررسی می کند.

در این حکم آمده بود که منگ به دلیل ابراز پشیمانی و اعتراف به جرایم رشوه خواری که مقامات قبلاً از آن اطلاعی نداشتند، به مجازات خفیفی محکوم شده است.

در گزارش پست آمده است که تمامی درآمدهای غیرقانونی وی مصادره خواهد شد و هر گونه سود تعلق گرفته به خزانه ملی تحویل داده خواهد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)