«قاتل خاشقجی» دستگیر شده دروغین در فرانسه آزاد شد – رسانه – اخبار RT World

یک تبعه سعودی که در فرانسه به ظن دست داشتن در قتل جمال خاشقجی دستگیر شده بود، قرار است آزاد شود. رسانه های محلی گزارش دادند که مقامات فرانسوی تایید کردند که او فرد دیگری است.

ادامه مطلب


گارد سلطنتی سعودی در فرانسه به دلیل قتل وحشتناک دستگیر شد - گزارش ها

فیگارو گزارش داد، این مرد که خالد عده العتیبی، 33 ساله، یکی از گاردهای سلطنتی عربستان سعودی به دلیل دست داشتن در قتل 2018 تحت تعقیب ترکیه است، اتفاقاً نام قاتل را دارد. این روزنامه به نقل از منابع گزارش داد، دفتر دادستان عمومی پاریس هویت واقعی این مرد را تایید کرد. گفته می‌شود انتظار می‌رود او روز چهارشنبه یا اوایل جمعه آزاد شود.

بر اساس گزارش های قبلی رسانه ها، پلیس فرانسه صبح روز سه شنبه العتیبی را در فرودگاه شارل دوگل در نزدیکی پاریس دستگیر کرد. گفته می شود که او سوار بر هواپیما به ریاض می شود. نام او به دلیل قرار گرفتن در فهرست تحت تعقیب اینترپل، تحت حکم صادر شده توسط ترکیه، پرچم گذاری شد.

خاشقجی، مخالف سعودی و ستون نویس واشنگتن پست، در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد. گفته می شود که این حمله به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفته است. دولت عربستان آن را تکذیب کرد و گروهی از عوامل سرکش را مقصر دانست. ریاض گفت که آنها به دلیل جنایت خود تحت تعقیب و مجازات قرار گرفته اند.

پس از انتشار گزارش ها مبنی بر دستگیری در فرانسه، عربستان سعودی گفت که این یک مورد اشتباه هویتی بوده است.