فیلیپین چین را به استفاده از توپ های آب بر علیه کشتی های خود متهم می کند – RT World News

دولت فیلیپین گارد ساحلی چین را به پرتاب توپ آب بر روی دو کشتی تدارکاتی در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی متهم کرده است و مدعی است قایق های آن مسدود شده و مجبور به چرخش شده اند.

وزارت امور خارجه مانیل در بیانیه‌ای روز چهارشنبه جزئیات این برخورد را شرح داد و ادعا کرد که یک جفت قایق تدارکاتی در مسیر آیونگین شول – همچنین به عنوان دوم توماس شول – توسط سه کشتی چینی متوقف شدند. “توپ آب” قبل از اینکه به مقصد برسند

“خوشبختانه هیچکس آسیب ندید؛ اما قایق‌های ما مجبور شدند مأموریت خود را برای تامین مجدد متوقف کنند.» تئودورو لوسین، وزیر امور خارجه، گفت و افزود که این وزارتخانه آن را ابلاغ کرده است خشم، محکومیت و اعتراض به این حادثه به نماینده پکن در فیلیپین، هوانگ شیلیان.

اقدامات کشتی های گارد ساحلی چین غیرقانونی است. چین هیچ حق اجرای قانون در این مناطق و اطراف آن ندارد. آنها باید توجه کنند و عقب نشینی کنند.

اگرچه هم چین و هم فیلیپین مدعی حقوق ارضی بر روی شاخ آیونگین هستند، دادگاه دائمی داوری لاهه در سال 2016 به نفع کشور دوم رای داد. و علیرغم مخالفت های چینی ها، فیلیپین این منطقه را برای مدت طولانی تری اشغال کرده است، پس از اینکه ارتش این کشور عمداً یک منطقه را زمین گیر کرد. کشتی نیروی دریایی در ساحل در سال 1999.

بیشتر بخوانید: مانیل از پیمان امنیتی بحث برانگیز AUKUS به عنوان اقدامی برای رفع “عدم تعادل” قدرت در جنوب شرقی آسیا حمایت می کند.

مانیل نیز به سرعت عمل کرد توجه داشته باشید که کشتی های عرضه هستند تحت پوشش پیمان دفاع متقابل فیلیپین و ایالات متحده آمریکا، پیمانی که در سال 1951 با واشنگتن امضا شد و خواستار واکنش نظامی ایالات متحده به هرگونه حمله به این کشور، از جمله “سرزمین های جزیره ای تحت صلاحیت آن در اقیانوس آرام، نیروهای مسلح، کشتی های عمومی یا هواپیماهای آن.”

پکن تاکنون در مورد این حمله ادعایی اظهار نظر نکرده است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید