فهرست برتر بهترین شهرها برای مهاجران در سال 2021

این شهر در صدر فهرست بهترین شهرها برای مهاجران در سال 2021 قرار گرفت

بر اساس نظرسنجی اخیر، کوالالامپور پایتخت مالزی در سال 2021 ترجیح داده شده توسط مهاجران برای زندگی و کار در خارج از کشور است. شهر بندری مالاگا و دبی در جنوب اسپانیا در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. همه این سه شهر از نظر جغرافیایی متنوع هستند و احتمالاً به همین دلیل است که مهاجران آنها را ترجیح می دهند.

این نظرسنجی توسط InterNations، یک جامعه مهاجر آنلاین با بیش از 4 میلیون عضو جهانی، شهرهایی مانند نیویورک، مسکو و پاریس را نیز در میان 10 شهر انتهایی فهرست 57 شهر برای زندگی و کار مهاجران قرار داد.

در این نظرسنجی که در ژانویه سال جاری انجام شد، اما در ماه سپتامبر منتشر شد، بیش از 1200 نفر از 174 ملیت و ساکن در 186 کشور یا منطقه شرکت کردند. برای شناسایی بهترین و بدترین شهرها برای مهاجران، از پاسخ دهندگان خواسته شد تا رضایت خود را در چهار دسته اصلی ارزیابی کنند – کیفیت زندگی، سهولت اقامت، امور مالی شخصی و کار در خارج از کشور.

طبقه بندی کیفیت زندگی شامل جنبه هایی مانند محیط زیست سالم و زیرساخت قوی WiFi است. برای سهولت در استقرار، پاسخ دهندگان باید موانع زبانی و دوستانه بودن ساکنان محلی را در نظر می گرفتند. امور مالی شخصی با جنبه‌هایی مانند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه سروکار داشت، که به دلیل همه‌گیری همه‌گیر، یک ملاحظۀ اصلی بود. و کار در خارج از کشور شامل امنیت شغلی و اقتصاد محلی باثبات بود.

در انتخاب شهرهای برتر، اکثر مهاجران گفتند که اسکان در آن مکان‌ها آسان است و مردم محلی دوستانه هستند. برخی از کیفیت بالای زندگی در دبی و مالاگا قدردانی می کنند، در حالی که برخی دیگر هزینه زندگی را در کوالالامپور و مالاگا مقرون به صرفه می دانند.

85 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به طور کلی از زندگی در کوالالامپور راضی هستند. این رقم برای مالاگا 86 درصد و برای دبی 72 درصد بود.

شهرهای دیگری که به 10 شهر برتر راه یافتند عبارتند از: سیدنی، استرالیا (چهارم)؛ سنگاپور (پنجم)؛ هوشی مین، ویتنام (6)؛ پراگ، جمهوری چک (هفتم)؛ مکزیکو سیتی، مکزیک (هشتم)؛ بازل، سوئیس (نهم)؛ مادرید، اسپانیا (10).

در انتهای دیگر لیست شهرهای ایتالیا – میلان و رم – و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی قرار داشتند. رم به عنوان “غیر دوستانه” شناخته شد و 31 درصد از مهاجران معتقد بودند که محلی ها خارجی ها را دوست ندارند. مهاجران در میلان گفتند که از تعادل کار و زندگی خود راضی نیستند.

به طور مشابه، اکثریت مهاجران سیستم حمل و نقل عمومی در ژوهانسبورگ را بسیار ضعیف ارزیابی کردند و گفتند که نگران امنیت شخصی هستند. نیویورک در رده 48، مسکو 49 و پاریس 51 قرار گرفتند.