فنلاند کافه‌ها را زودتر از موعد کریسمس تعطیل می‌کند و به دلیل ابتلا به ویروس کووید رکورددار است

فنلاند کافه‌ها را زودتر از موعد کریسمس تعطیل می‌کند و به دلیل ابتلا به ویروس کووید رکورددار است

کووید در فنلاند: محدودیت های جدید در فنلاند برای مبارزه با عفونت های بی سابقه کووید طراحی شده است.

هلسینکی:

نخست‌وزیر فنلاند روز سه‌شنبه گفت که کافه‌های فنلاند به عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید طراحی شده برای مبارزه با سطوح بی‌سابقه عفونت کووید، مجبور خواهند شد در ساعت ۹ شب شب کریسمس تعطیل شوند.

نخست وزیر سنا مارین پس از مذاکره با شرکای ائتلافی خود، کنترل های بیشتری را بر روی ساعات کاری مهمان نوازی و فروش الکل برای یک دوره سه هفته ای از 28 دسامبر تعیین کرد.

مارین در روزی که روسای بهداشت اعلام کردند در دو هفته گذشته بیش از 23000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده اند، گفت: ما باید این وضعیت را جدی بگیریم و مطابق با آن واکنش نشان دهیم.

مارین گفت که دولت آماده سازی بسته حمایتی را برای جبران خسارت به مشاغل مهمان نوازی که تحت تأثیر محدودیت ها قرار گرفته اند، آغاز خواهد کرد.

طبق قوانین جدید، شهروندان اتحادیه اروپا که به مرز فنلاند می‌رسند باید آزمایش کووید منفی نشان دهند، در حالی که به دانشگاه‌ها توصیه می‌شود به آموزش از راه دور بروند.

علیرغم رکوردگیری سطوح آلودگی در هفته‌های اخیر، فنلاند برخی از پایین‌ترین نرخ‌های ابتلا را در اروپا در سراسر همه‌گیری حفظ کرده است.

مقامات بهداشتی در مجموع 221,292 عفونت و 1,495 مرگ ناشی از کووید را ثبت کرده اند که یکی از پایین ترین میزان مرگ و میر در این قاره است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)