فنلاند اولین مورد مظنون به تروریسم راست افراطی را ثبت کرد – RT World News

پنج مرد به اتهام برنامه ریزی حملات اسلحه و بمب در آنچه پلیس فنلاند معتقد است اولین مورد تروریسم راست افراطی در تاریخ این کشور است، بازداشت شده اند.

اعضای این گروه که در شهر کانکاانپا در جنوب غربی این کشور فعالیت می کردند، روز سه شنبه دستگیر شدند و به مدت دو سال تحت نظر بودند. روز جمعه دادگاه حکم داد که آنها باید در بازداشت بمانند.

مظنونان مسن هستند “حدود 25” پلیس در بیانیه ای گفت و اکثر آنها دارای سابقه کیفری قبلی هستند. اسلحه، مهمات، و کود – که می توان از آنها برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد – در عملیاتی که طی آن بازداشت شدند، کشف و ضبط شد.

ادامه مطلب


پلیس برزیل گنجینه 3.5 میلیون دلاری یادگاری نازی‌ها را در خانه «روان‌شناس دیوانه» مظنون به تجاوز به کودک کشف کرد.

مواد افراطی در میان اموال این مردان و سایر مواد کشف شده در جریان تحقیقات کشف شد. این تصور را تقویت می کند که آنها رادیکال شده اند و دلیلی برای مظنون شدن آنها به جرایم تروریستی ایجاد می کند. بیانیه خوانده شد

به نظر می رسد که این گروه انگیزه داشته است “شتاب گرایی” – یک ایدئولوژی برتری طلبانه سفیدپوستان که بر این ایده استوار است که دولت های غربی به طرز جبران ناپذیری فاسد هستند و با ایجاد تفرقه و درگیری های بین نژادی به دنبال تسریع مرگ آنهاست. این ایدئولوژی با چندین تیراندازی در ایالات متحده و همچنین حمله به مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند در سال 2019 مرتبط است.

پلیس اهدافی را که این افراد قصد حمله داشتند را فاش نکرد، اما گفت که آنها مستقل از هر سازمان بزرگ راست افراطی عمل کرده اند. آنها در حال حاضر به دلیل مشارکت در تروریسم، نگهداری غیرقانونی سلاح گرم و سرقت شدید تحت بازجویی قرار دارند.

دادستان تا 31 مارس سال آینده به پلیس فرصت داد تا اتهامات خود را مطرح کند.

کارآگاه، تونی اسجوبلوم، این پرونده را به این صورت توصیف کرد “نگران کننده” و از مردم فنلاند خواست تا به افسران خود در مقابله با تهدید راست افراطی کمک کنند.

اگر نشانه‌های واضحی از افراط‌گرایی در عزیزانتان مشاهده می‌کنید، باید هر چه سریع‌تر واکنش نشان دهید، مثلاً نگرانی‌های خود را به مقامات اطلاع دهید.» او گفت.